Przejdź do treści
Źródło artykułu

System WAAS przetestowany na żywym rejsie

30 grudnia 2009 r. samolot Bombardier Q400s linii Horizon Air, lądując na lotnisku w Portland, po raz pierwszy w locie komercyjnym użył do naprowadzania systemu WAAS (system satelitarny wspomagający GPS-NAVSTAR). Tego dnia ILS w Portland był wyłączony z użytkowania, co sprawiło, iż lądować mogły tylko maszyny wyposażone w WAAS (w połączeniu z GPS).

Horizon Air jest regionalnym przewoźnikiem należącym do Alaska Airlines. Linia wyposaża flotę 40 samolotów Bombardier Q400s w systemy zarządzania lotem Universal Avionics zgodne z WAAS, dzięki czemu zwiększy się liczba dostępnych lotnisk.

23 listopada ubiegłego roku, firma Canard Aerospace Corp. otrzymała STC (uzupełniający certyfikat typu) do użytkowania systemu WAAS w maszynach Q400. Obecnie funkcjonuje 1884 podejść według WAAS. Zgodnie z programem NextGen, nowy system może stać się standardowym wyposażeniem w samolotach komercyjnych linii lotniczych.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony