Przejdź do treści
Źródło artykułu

Super Drifter na pływakach

Firma Lockwood Aircraft, która wykupiła prawa do serii lekkich samolotów Drifter, poddała w ostatnim czasie konstrukcję znaczącej modernizacji. Super Drifter jest maszyną turystyczną, napędzaną silnikiem Rotax 912, z możliwością zamontowania pływaków pozwalających na operowanie z powierzchni wody.

Przedstawiciele Lockwood Aircraft twierdzą, iż wprowadzone innowacje znacząco ulepszyły charakterystykę lotu popularnej konstrukcji. Prezes Phil Lockwood zaobserwował, że “nowe stateczniki poziome i ster wysokości dodają ponad pół metra rozpiętości ogona". Zostały zaprojektowane po to, by zwiększyć stabilność i przezwyciężyć siłę obciążającą nos samolotu wytworzoną przez dodatkowe pływaki, dodał.”
 
Menager Lockwood Aircraft, George Weber powiedział, iż “testy nowego ogona idą bardzo dobrze i działa on dokładnie tak jak tego chcieliśmy. Najpierw przetestowaliśmy zestaw powierzchni sterowych stateczników poziomych, takich samych jakie można znaleźć na wielu wodolotach, ale nie spowodowało to znaczącej poprawy.”
 
Firma informuje, że nowe stateczniki poziome dają więcej stabilności w czasie poruszania się po wodzie, szczególnie gdy w kabinie siedzą cięższe osoby. To pozwala maszynie wystartować na możliwie najmniejszej prędkości, tym samym redukując długość rozbiegu.
 
“Nowe stateczniki poziome będą dostępne w zestawie do modernizacji istniejących, wyposażonych w pływaki samolotów Super Drifter i jako standard w nowych zestawach,” powiedział Weber. “Spodziewamy się zakończenia testów i wstępnego projektu jeszcze tej zimy. Zakładając, że wszystko będzie realizowane zgodnie z planem, nowe części powinny być dostępne już w marcu 2010 r.”
 
Więcej informacji na LockwoodAircraft.com.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony