Przejdź do treści
Źródło artykułu

Stowarzyszenie Green 100 podnosi świadomość w kwestii 100LL

Amerykańskie Stowarzyszenie Właścicieli Samolotów Bonanza (ABS), Stowarzyszenie Właścicieli i Pilotów Samolotów Malibu Mirage (MMOPA), Stowarzyszenie Właścicieli i Pilotów Cirrusów (COPA) oraz grupa indywidualnych osób zawiązały koalicję Green 100 Octane, której celem jest podniesienie świadomości w kwestiach związanych ze zbliżającym się wycofaniem popularnego paliwa 100LL.

Tom Turner z ABS powiedział, że główne grupy lotnicze wysyłają niepokojące sygnały do pilotów latających samolotami o silnikach dużej mocy, wysokiej kompresji i z turbodoładowaniem, które w celu prawidłowego działania bezwzględnie muszą używać 100-oktanowego paliwa. Niektóre oświadczenia, wskazują też, że około 80 procent floty samolotów tłokowych może być zasilana benzyną niższej klasy. Turner stwierdził, że ich użytkownicy powinni jednak zainteresować się potencjalnymi efektami braku odpowiedniego paliwa.

20 procent reprezentowane przez właścicieli samolotów o wysokich osiągach, konsumuje statystycznie 80 procent paliwa sprzedawanego w USA i jeśli ich interesy nie zostaną uwzględnione to skutki mogą być katastrofalne dla łańcucha dostaw paliw, jako że nie będzie wystarczająco opłacalne utrzymanie ich sprzedaży. Podstawowym celem koalicji jest podnoszenie świadomości w tej kwestii wśród wszystkich operatorów tłokowych statków powietrznych, dodał Turner.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony