Sterowiec XXI wieku
Boeing Corporation i SkyHook International ogłosili, że połączą siły by wyprodukować JHL-40 (Jess Heavy Lifter), nowego „zeppelina” o udźwigu 40 ton i efektywnie transportujący wyposażenie czy materiały w odległe miejsca i trudne warunki.
Koncepcyjnie to połączenie śmigłowca oraz sterowca. JHL-40 napełniony helem, został wyposażony w osiem silinków. Kanadyjska firma SkyHook, ma patent na ten statek, a z Boeingiem podpisała kontrakt na projekt i budowę. Statek ma być wykorzystywany w działaniach energetycznych, kopalnictwie, wycince lasów i będzie miał zasięg około 200 mil z prędkością do 70 węzłów.
"Istnieje zdecydowane zapotrzebowanie na takę technologię," powiedział Pete Jess, prezes SkyHook i główny dyrektor operacyjny. Boeing twierdzi że JHL-40 jest przyjazny środowisku, gdyż łagodzi wpływ budowy nowych dróg lądowych w odległych rejonach.
Koncepcyjnie to połączenie śmigłowca oraz sterowca. JHL-40 napełniony helem, został wyposażony w osiem silinków. Kanadyjska firma SkyHook, ma patent na ten statek, a z Boeingiem podpisała kontrakt na projekt i budowę. Statek ma być wykorzystywany w działaniach energetycznych, kopalnictwie, wycince lasów i będzie miał zasięg około 200 mil z prędkością do 70 węzłów.
"Istnieje zdecydowane zapotrzebowanie na takę technologię," powiedział Pete Jess, prezes SkyHook i główny dyrektor operacyjny. Boeing twierdzi że JHL-40 jest przyjazny środowisku, gdyż łagodzi wpływ budowy nowych dróg lądowych w odległych rejonach.
Źródło artykułu
Komentarze