Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozpoczęły się naziemne testy odrzutowca HondaJet

Firma Honda poinformowała, iż rozpoczęły się naziemne testy przygotowywanego do dziewiczego lotu pierwszego modelu odrzutowca HondaJet. Drugi prototyp jest obecnie poddawany statycznym badaniom strukturalnym, a przy trzeciej maszynie są wciąż prowadzone prace montażowe.

Podczas dziewiczego lotu będą przeprowadzone liczne testy systemów (w tym awioniki). Dotychczas, w zakładach dostawców ukończono badania pomp hydraulicznych i elementów elektrycznych, a także testy podwozia oraz foteli załogowych i kabinowych.

W lipcu został zakończony montaż drugiego prototypu, który zostanie poddany statycznym testom naprężeń kadłuba obejmującym badania przy 100 procentowym limicie obciążenia skrzydła oraz statecznika poziomego, testy sztywności skrzydła, obciążenia podwozia, a także próby ciśnieniowe kadłuba.

Dodatkowo producent poinformował, iż spółka GE Honda dostarczy 20 silników, z których 10 zostanie użytych do certyfikacji, a 10 do montażu w maszynach przeznaczonych dla klientów. Jednostki napędowe HF120, przechodzą obecnie próby, które maja potwierdzić możliwość wykonywania operacji na wysokościach dochodzących do 46000 stóp i prędkościach 0,85 Macha. Celem tych działań jest uzyskanie w 2011 r. certyfikatów Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

"W uzupełnieniu do ponad 500 godzin lotu, jakie chcemy przeprowadzić na testowych egzemplarzach, pomyślne zakończenie statycznych testów naprężeń strukturalnych, znacznie wzmacnia zalety i wiarygodność tej konstrukcji", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company. Czwarty egzemplarz będzie wykorzystany do prób zmęczeniowych zaplanowanych na 2012 rok.

Na tegorocznej konwencji Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która w dniach 19-21 października odbyła się w Atlancie, spółka przedstawiła projekty kokpitu i kabiny, odzwierciedlając jakość materiałów, kolorów i wykończenia, które będą dostępne w oferowanych samolotach. Zakład produkcyjny w Greensboro, w Północnej Karolinie, jest w końcowej fazie budowy, a jego ukończenie planowane jest na maj 2011 r.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony