Przejdź do treści
Źródło artykułu

RANS S-6ELS na czasy kryzysu

Środowisko lotnicze jest zaniepokojone wzrostem cen lekkich samolotów sportowych (LSA), których koszt zakupu przekraczają często 140 000 dolarów. Największym winowajcą takiego stanu rzeczy jest różnica kursu pomiędzy dolarem i euro. Inne czynniki obejmują utratę wartość pieniądza w czasie i wolę posiadania przez kupujących najwyższej klasy paneli przyrządów i funkcji.

Niższe koszty siły roboczej w krajach Wschodniej Europy sprawiły, że przez pewien okres amerykańscy producenci stali się mniej konkurencyjni. Popularny dostawca zestawów w Ameryce, firma RANS (ponad 4000 dostarczonych egzemplarzy) oferuje model S-6ELS za 63 000 dolarów, co odpowiada wartości 53 500 dolarów w 2004 roku, kiedy wprowadzono nową zasadę, dotyczącą kosztu Flight Design CT.

S-6ELS jest wyposażony w silnik Rotax 912 o mocy 80-koni mechanicznych i analogowy panel. Dla zamożniejszych klientów przygotowano wersję „deluxe” z mocniejszą jednostką napędową Rotax 912S o mocy 100 koni mechanicznych, z 3-łopatowym śmigłem, radiem Icom, interkomem, ogrzewaniem kabinowym, większymi oponami i podwójnymi hamulcami hydraulicznymi. Cena tej opcji to 69 995 dolarów i może wzrosnąć w przypadku dodania autopilota, szklanych wyświetlaczy i innych dodatków.

Przetłumaczono z www.generalaviationnews.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony