Przejdź do treści
Źródło artykułu

Próba pobicia rekordu prędkości przy wykorzystaniu odnawialnego paliwa

11 września br., Richard "Smokey" Young - amerykański pilot akrobacyjny i wyczynowy, przeprowadzi próbę ustanowienia nowego rekordu prędkości w locie po obwodzie zamkniętym o długości 100 km. Samolot Western Air Racing Special na którym odbędzie się lot, będzie zasilany bezołowiowym, wysokooktanowym biopaliwem, opracowanym przez firmę Swift Enterprises.

Maszyna występuje w wyścigach lotniczej Formuły 1 i jest napędzana silnikiem Continental O-200. Young, który przez 13 lat służył w US Air Force jest obecnie prezesem International Formula 1 Air Racing oraz prowadzi Program Szkolenia Lotniczego w College Orange Coast w Costa Mesa, w Kalifornii.

Do próby bicia rekordu, akrobata wystartuje z Thermal, w Kalifornii i skieruje się 50 km na południowy wschód nad Jezioro Salton, a następnie wróci do miejsca wylotu. Zgodnie z założeniami samolot ma utrzymywać się na wysokości do 300 m i poruszać się z prędkością 260 mp/h, co pozwoliłoby pobić rekord 238 mp/h ustanowiony w 2004 roku.

Young wyjaśniając dlaczego używa SwiftFuel do próby pobicia rekordu, powiedział: "Badanie prowadzone nad SwiftFuel przekonały mnie, że ‘zielone' paliwo to kierunek w którym general aviation będzie musiało podążyć. Chcę wszystkim zdecydowanie pokazać, że odnawialne paliwo jest tak samo dobre z punktu widzenia osiągów, co dotychczas wykorzystywane w lotnictwie ogólnym 100LL. Wybrałem SwiftFuel ponieważ jest to jedyne wiarygodne nie ropo-pochodne paliwo jakie znam. Robię to dla rozwoju lotnictwa."

Testy przeprowadzone przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA), wykazały, iż z galona SwiftFuel można uzyskać o 13% więcej energii niż z porównywalnego 100LL. Nie odnotowano także żadnych symptomów świadczących o zwiększonym zużywaniu się silnika.

Więcej informacji na stronie SwiftEnterprises.com

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony