Port nie wyleci z RPO
Większy terminal pasażerski, szerszy i dłuższy pas startowy, nowa wieża oraz stanowiska do odladzania samolotów - takie są założenia inwestycyjne bydgoskiego lotniska na lata 2009-2032.
Wczoraj członkowie Rady Nadzorczej Portu Lotniczego zastanawiali się nad strategią rozwoju lotniska. Dokument ten, na zlecenie głównego akcjonariusza, przygotowała spółka Lufthansa Consuliting.
- Ponieważ nowa strategia niewiele odbiega od poprzednich, zadeklarowaliśmy, że się na nią zgodzimy - mówił marszałek Piotr Całbecki, przed zakończeniem posiedzenia rady. - Umówiliśmy się, że zarząd przedstawi nam koncepcję, którą zamierza realizować. Nie wiem, o co chodzi i dlaczego nie przedłożył jej Radzie Nadzorczej. Wcześniej blokował to Meinl, ale nowy właściciel chce realizować strategię. Nie wiem, jak się zachować, bo ministerstwo namawia nas, byśmy jak najszybciej zweryfikowali projekty kluczowe i wykreślali z listy te, do których nie podpisano jeszcze umów.
- Rada Nadzorcza wprawdzie strategii nie przyjęła - uspokajał Edward Hartwich, wicemarszałek województwa, już po zakończeniu obrad - ale zatwierdzono plany. Pojawiły się zatem możliwości aplikacji środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Nie ma już sporów merytorycznych.
Ustaliliśmy nieoficjalnie, że koncepcja Lufthansy ponownie przewiduje konieczność przebudowy pasa startowego oraz powiększenie terminalu pasażerskiego. Ciągle potrzebne są stanowiska do odladzania samolotów, drogi dojazdowe oraz wieża. Plan inwestycyjny podzielono na trzy etapy: lata 2009-2011, 2012-2019 i 2020-2032. Koszt realizacji pierwszego z nich ma wynieść około 21 mln euro. Specjaliści Lufthansy uznali, że budowa terminalu cargo nie jest ekonomicznie uzasadniona.
Oficjalnie zarząd portu ani jego rzecznik prasowy na temat przyszłości lotniska nie wypowiadali się.
- Rada Nadzorcza nie opiniowała strategii rozwoju, a walne zgromadzenie akcjonariuszy nie zostało zwołane - oświadcza krótko Jerzy Woźniak, asystent prezydenta Bydgoszczy. - Jeśli akcjonariusze będą zatwierdzali strategię, wówczas się na jej temat wypowiemy.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Portu Lotniczego zwołane zostanie w maju lub czerwcu. Umowy programów kluczowych RPO powinny zostać podpisane najpóźniej pod koniec czerwca.
Pełna treść artykułu na stronie Expressu Bydgoskiego.
Komentarze