Pierwszy chiński samolot eksperymentalny

XueQiang Si, źródło: generalaviationnews

Obywatel Chin XueQiang Si, w ramach programu „Glasair Two Weeks To Taxi” buduje Sportsman 2+2 - pierwszy w państwie środka, samolot kategorii eksperymentalnej. Po zakończeniu prac, chińczyk planuje lot do ojczyzny, gdzie w mieście Luiwu zamierza hangarować maszynę. “W Chinach nie istnieje jeszcze taka kategoria jak własnoręcznie budowany samolot,” powiedział XueQiang Si i dodał “Ten będzie pierwszy.”

XueQiang Si twierdzi, że wybrał Glasair Sportsman ze względu na jego osiągi, a także z powodu programu "Two Weeks To Taxi", który daje klientom możliwość budowy całego samolotu w dwa tygodnie. “Dla mnie to idealna sytuacja, bo nie tylko zaoszczędziłem wiele czasu budując samolot, ale także nauczyłem się wszystkiego co mi będzie potrzebne do jego serwisowania,” powiedział XueQiang Si.

Program Glasair Two Weeks to Taxi jest zgodny z nowymi zasadami „51%” Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), które umożliwiają budowę samolotu pod nadzorem mechaników z fabryki. “Jestem tak podekscytowany budową i lotem moim Sportsman’em, że myślę o locie dookoła świata,” mówi XueQiang Si.

Przetłumaczono z www.generalaviationnews.com

Źródło: Internet
comments powered by Disqus

Komentarze

Czytalem o gosciu w Chinach, ktory kupil sobie samolot i postawil go przed domem. Latac nie wolno i nie ma gdzie, ale status materialny jest potwierdzony niezbicie. Sasiadow szlag trafia.