Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy chiński samolot eksperymentalny

Obywatel Chin XueQiang Si, w ramach programu „Glasair Two Weeks To Taxi” buduje Sportsman 2+2 - pierwszy w państwie środka, samolot kategorii eksperymentalnej. Po zakończeniu prac, chińczyk planuje lot do ojczyzny, gdzie w mieście Luiwu zamierza hangarować maszynę. “W Chinach nie istnieje jeszcze taka kategoria jak własnoręcznie budowany samolot,” powiedział XueQiang Si i dodał “Ten będzie pierwszy.”

XueQiang Si twierdzi, że wybrał Glasair Sportsman ze względu na jego osiągi, a także z powodu programu "Two Weeks To Taxi", który daje klientom możliwość budowy całego samolotu w dwa tygodnie. “Dla mnie to idealna sytuacja, bo nie tylko zaoszczędziłem wiele czasu budując samolot, ale także nauczyłem się wszystkiego co mi będzie potrzebne do jego serwisowania,” powiedział XueQiang Si.

Program Glasair Two Weeks to Taxi jest zgodny z nowymi zasadami „51%” Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), które umożliwiają budowę samolotu pod nadzorem mechaników z fabryki. “Jestem tak podekscytowany budową i lotem moim Sportsman’em, że myślę o locie dookoła świata,” mówi XueQiang Si.

Przetłumaczono z www.generalaviationnews.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony