Lycoming zaprezentował pierwszy silnik do lekkiego samolotu sportowego
Firma Lycoming poinformowała, iż w październiku miał miejsce pierwszy lot samolotu Falcon LSA (Light Sport Aircraft) z silnikiem Lycoming O-233, co sprawiło, że oferta spółki jest teraz dostępna dla kolejnej klasy samolotów, w której do tej pory oferowane były jednostki napędowe Rotax, Jabiru, Continental, a także CubCrafters CC340.
"Nasz pierwszy lot przebiegł bez żadnych problemów'", stwierdził pilot testowy Rob Runyon. "Falcon, który napędzany był silnikiem O-233 miał dobre osiągi i nie miałem co do jego pracy żadnych zarzutów".
Podczas ponad półgodzinnego dziewiczego lotu, Falcon wykonał cztery starty i lądowania. Runyon powiedział, że dzień był stosunkowo wietrzny, ale maszyna radziła sobie dobrze. "Przyjemnie było znaleźć się na wysokości 1000 stóp ponad poziomem ziemi (AGL), przed końcem pasa startowego o długości 1200 metrów. Przy prędkości 80 węzłów samolot wnosił się bardzo szybko, a potem łatwo osiągnął 110 węzłów, ale czułem, że mógłby nawet 120 węzłów. "
Spośród 110 dostępnych na rynku modeli LSA, Falcon był pierwszym, który wykorzystał silnik Lycominga (choć samolot Florida RV-9 ELSA został wyposażony i oblatany ze starszą jednostką O-235).
Chris "Doc" Bailey i Frosty Hoefer są właścicielami firmy Renegade Light Sport LLC, która montuje Falcona w Lee’s Summit, w stanie Missouri. W momencie gdy Falcon był wprowadzony na rynek amerykański, Bailey był dystrybutorem spółki T&T Aviation, której udziały następnie udało mu się przejąć.
Przy obrotach rzędu 2400 obr/min, O-233 zapewnia 100 KM, które skutkują szybkim wznoszeniem, ale pilot testowy powiedział, że na kręgu należy zredukować obroty do około 2000 obr/min, ponieważ Falcon od razu osiąga prędkość maksymalną. Zużycie paliwa przy 2400 obr/min wynosi 19,5 litra na godzinę lotu. Jak zapewnia producent, z 2400 godzinnym okresem pomiędzy przeglądami, O-233 wyznacza nowy standard dla silników LSA.
Więcej informacji na stronach ByDanJohnson.com, RenegadeLightSport.com lub Lycoming.com
Tłumaczenie z GA News
Komentarze