Koniec kryzysu w lotnictwie ogólnym
Po trudnym dla branży roku 2009, producenci lotnictwa ogólnego rozpoczynają nowy rok z pierwszymi oznakami końca kryzysu. 4 stycznia Cessna Aircraft ogłosiła, iż przywróci do pracy 180 uprzednio zwolnionych pracowników. Nowe zamówienia na odrzutowiec biznesowy Citation Sovereign były możliwe dzięki korzystnej dla zagranicznych kontrahentów wartości dolara (na międzynarodowych rynkach notowania waluty USA utrzymują się na niskim poziomie).
Jedna trzecia przywróconych już rozpoczęła pracę, a pozostali mają zacząć do końca stycznia. Firma wstrzymała produkcję modelu Sovereign około 6 miesięcy temu, podając za przyczynę spadek liczby zamówień. Rzecznik przedsiębiorstwa powiedział, iż Cessna zdaje sobie sprawę, że ten rok też będzie trudny. Od końca 2008 roku, firma zmniejszyła zatrudnienie o 8000 etatów.
Analityk lotniczy Brian Foley, z Brian Foley Associates powiedział, że „Oznaki odrodzenia rynku mogą być widoczne już nawet tego lata”, i dodał „Jeżeli wzrost ekonomiczny w USA wyniesie 3 procent, to pojawią się korzystne warunki dla zwiększania sprzedaży.” W trzecim kwartale minionego roku wskaźnik ten sięgał maksymalnie 2,2 procent.
Inny przedstawiciel branży, firma Teledyne Continental Motors (producent silników), ogłosiła, że w 2010 roku ceny fabrycznie nowych jak i przebudowywanych jednostek utrzymają się na stabilnym poziomie. Firma oznajmiła także, iż udało się obniżyć koszty operacyjne fabryki, a oszczędności, które powstaną z tego tytułu zostaną reinwestowane w rozwój technologii.
"W 2009, załoga ciężko pracowała, by zwiększyć wydajność produkcji," powiedział prezes, Rhett Ross. "Rezultaty tych działań chcemy dostarczyć naszym klientom. Przedsiębiorstwo jest dumne z utrzymania cen na poziomie roku 2007."
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze