Flight Design wprowadzi na rynek tanią alternatywę dla samolotów Cessna 172/183
Firma Flight Design, niemiecki producent lekkich samolotów, zapowiedział wprowadzenie na rynek modelu C4 - jednosilnikowego, tłokowego samolotu, który jak ma nadzieję, zrewolucjonizuje rynek szkoleń lotniczych oraz stanie się bezpośrednią konkurencją (dzięki m.in. przystępnej cenie) dla Cessny 172, 182 oraz Pipera P28.
Pełna specyfikacja kompozytowej maszyny, a także wyłonienie dostawcy silnika oraz awioniki ma nastąpić w ciągu najbliższych trzech miesięcy i będzie najprawdopodobniej ogłoszona w lipcu, na pokazach lotniczych AirVenture, w Oshkosh, w stanie Wisconsin.
„Komfort, zasięg, wydajność oraz niskie koszty, to według opinii naszych klientów i sieci sprzedaży z całego świata, kluczowe elementy tego typu samolotu”, powiedział dyrektor naczelny Flight Design, Matthias Betsch. „Wszyscy twierdzili, że nadszedł właściwy moment na wprowadzenie tego produktu”, dodał. C4 Flight Design ma być następcą modeli Cessna 172, 182 oraz Pipera P28. „Te 40-letnie maszyny kosztują ok. 300000 Euro i są dużym obciążeniem dla budżetów aeroklubów, prywatnych właścicieli, a także szkół lotniczych”, wyjaśniał Betsch.
Cena C4 została natomiast skalkulowana na poziomie ok. 220000 Euro (cena uwzględniająca spadochronowy system ratunkowy). Górnopłata konstrukcja została stworzona według wzorów stosowanych w rodzinie dwumiejscowych CTSW. Napęd zapewnią jednostki Lycoming lub Continental, a awionikę firmy Garmin lub Dynon, powiedział Betsch. Ciężar własny konstrukcji to 600 kg, a masa całkowita 1197 kg. Pierwszy lot C4, który będzie również początkiem jej certyfikacji, zaplanowano na początek 2012 r., a pierwsze dostawy na koniec 2012 r. „W pierwszym roku produkcji planujemy budowę 40 samolotów, a następnych nawet do 200”, dodał Betsch.
Tłumaczenie z FlightGlobal.com
Komentarze