FAA chce utajnić raporty o kolizjach z ptakami
Z oficjalnym sprzeciwem ze strony Senatu USA i byłego przewodniczącego NTSB James’a Hall’a, spotkała się nota opublikowana 19 marca przez FAA. Zakłada ona utajnienie raportów o niebezpieczeństwach jakie stwarza dla lotnictwa dzika przyroda, a w szczególności ptaki. Jako ciekawostkę warto podać, że w 2007 roku w USA miało miejsce aż 7439 incydentów z udziałem tych właśnie zwierząt.
Dotychczas informacje te publikowane były w corocznych raportach FAA, a przepisy pozwalały na jawny dostęp do tych informacji. Po styczniowym wodowaniu na rzece Hudson samolotu linii US Airways i późniejszej prośbie Associated Press o dostęp do danych FAA o tego typu zagrożeniach, agencja postanowiła powziąć pewne zmiany. Zaproponowała, by raporty te były traktowane z taką samą poufnością, jak inne dobrowolne systemy raportujące, dotyczące bezpieczeństwa.
Decyzję argumentuje tym, że publiczne przedstawianie danych może zniechęcić do tworzenia raportów, a duże liczby mogą wytworzyć mylne wrażenie, co do stanu bezpieczeństwa konkretnych linii lotniczych czy lotnisk. Według szacunków FAA zgłaszana jest zaledwie 1/5 tego typu kolizji z udziałem samolotów komercyjnych.
Dotychczas informacje te publikowane były w corocznych raportach FAA, a przepisy pozwalały na jawny dostęp do tych informacji. Po styczniowym wodowaniu na rzece Hudson samolotu linii US Airways i późniejszej prośbie Associated Press o dostęp do danych FAA o tego typu zagrożeniach, agencja postanowiła powziąć pewne zmiany. Zaproponowała, by raporty te były traktowane z taką samą poufnością, jak inne dobrowolne systemy raportujące, dotyczące bezpieczeństwa.
Decyzję argumentuje tym, że publiczne przedstawianie danych może zniechęcić do tworzenia raportów, a duże liczby mogą wytworzyć mylne wrażenie, co do stanu bezpieczeństwa konkretnych linii lotniczych czy lotnisk. Według szacunków FAA zgłaszana jest zaledwie 1/5 tego typu kolizji z udziałem samolotów komercyjnych.
Źródło artykułu
Komentarze