ELT 121,5 mogą wywołać masowe poszukiwania
W związku z zaprzestaniem nasłuchu przez analogowy system monitorowania satelitarnego COSPAS/SARSAT na częstotliwości 121,5 MHz, istnieje realne zagrożenie, że niewłaściwie zutylizowane nadajniki starego typu mogą samoczynnie się uruchomić i wywołać masowe poszukiwania. Mimo, że ELT 121,5 MHz wciąż spełniają wymogi regulacji FAA, część pilotów montuje w samolotach nowe bardziej wydajne wyposażenie ELT 406 MHz.
Civil Air Patrol (Cywilny Patrol Powietrzny w USA) i AOPA łączą swoje wysiłki aby przypominać pilotom o odpowiednim pozbywaniu się swoich Emergency Locator Transmiter-ów.
Zalecenia programu zaadresowane są głównie do mechaników, aby demontowali baterię ELT oraz dla właścicieli, aby po demontażu wysyłali ELT oraz baterię do miejscowych punktów utylizacji odpadów elektronicznych.
Działania te okazały się koniecznością, po tym jak zarząd CAP otrzymał wielokrotnie raporty od swoich wolontariuszy poszukujących nadajników, który znajdowali je często na śmieci. W Kalifornii jedna z takich grup przeszukiwała śmieci przez 6 godzin w miejscowym punkcie recyklingowym, by zlokalizować ELT i odłączyć jego baterię.
Rob Hackman, starszy dyrektor ds. regulacji AOPA, powiedział, że nadajniki ELT nie mogą być traktowane jak zwykłe śmieci, a właściwa ich utylizacja może uchronić przed chaosem jaki mogą spowodować wśród służb ratowniczo-poszukiwawczych. "Zadbaj o to, by twój mechanik w właściwy sposób pozbył się twojego ELT" zaapelował Hackman.
Civil Air Patrol (Cywilny Patrol Powietrzny w USA) i AOPA łączą swoje wysiłki aby przypominać pilotom o odpowiednim pozbywaniu się swoich Emergency Locator Transmiter-ów.
Zalecenia programu zaadresowane są głównie do mechaników, aby demontowali baterię ELT oraz dla właścicieli, aby po demontażu wysyłali ELT oraz baterię do miejscowych punktów utylizacji odpadów elektronicznych.
Działania te okazały się koniecznością, po tym jak zarząd CAP otrzymał wielokrotnie raporty od swoich wolontariuszy poszukujących nadajników, który znajdowali je często na śmieci. W Kalifornii jedna z takich grup przeszukiwała śmieci przez 6 godzin w miejscowym punkcie recyklingowym, by zlokalizować ELT i odłączyć jego baterię.
Rob Hackman, starszy dyrektor ds. regulacji AOPA, powiedział, że nadajniki ELT nie mogą być traktowane jak zwykłe śmieci, a właściwa ich utylizacja może uchronić przed chaosem jaki mogą spowodować wśród służb ratowniczo-poszukiwawczych. "Zadbaj o to, by twój mechanik w właściwy sposób pozbył się twojego ELT" zaapelował Hackman.
Źródło artykułu
Komentarze