Przejdź do treści
Źródło artykułu

Samolot G300 firmy Gulfstream Aerospace wykonał swój pierwszy lot

Firma Gulfstream Aerospace ogłosiła 5 grudnia br., że nowy Gulfstream G300 odbył swój pierwszy lot, demonstrując swoją dojrzałość programową i oficjalnie rozpoczynając rygorystyczny program testów. Zaprezentowany 30 września w Savannah jako najnowszy nabytek wizjonerskiej floty Gulfstream, model G300 reprezentuje nowy standard w swoim segmencie i jest gotowy na nowo zdefiniować kategorię samolotów super-średnich.

Pierwszy G300 wystartował z Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Ben-Guriona o godzinie 8:05 czasu lokalnego i leciał przez 2 godziny i 25 minut z prędkością Macha 0,75 na wysokości 30 000 stóp (9144 metrów).

„Dzięki połączeniu bezpieczeństwa, technologii, wydajności i komfortu kabiny, G300 to przełom w kategorii samolotów super-średnich” – powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream. „Ta najnowsza inwestycja, zaprojektowana z myślą o przekroczeniu oczekiwań naszych klientów w zakresie wyposażenia kabiny średniej wielkości, wprowadza kolejnego nowego lidera w naszej flocie nowej generacji. Dzięki dodaniu G300, Gulfstream oferuje samolot na każdą misję. Odbycie pierwszego lotu na tym etapie programu to niezwykłe osiągnięcie”.

G300 oferuje największe wnętrze w segmencie super-średnich samolotów. Naturalne światło z 10 panoramicznych owalnych okien Gulfstream zwiększa przestronność kabiny, która może pomieścić do 10 pasażerów i obejmuje dwie strefy mieszkalne, przestronnie wyposażoną kuchnię i dużo miejsca na bagaż. G300 charakteryzuje się również najniższą wysokością kabiny w swojej klasie, wynoszącą 4800 stóp (1463 m) podczas lotu na wysokości 41 000 stóp (12 497 m), a także 100% świeżym powietrzem, standardowym systemem jonizacji powietrza plazmowego i niezwykle cichą pracą.

G300 może pochwalić się wiodącym w swojej klasie zasięgiem przy najwyższych prędkościach, umożliwiając przelot 3600 NM (6667 km) przy prędkości Macha 0,80 lub 3000 NM (5556 km) przy prędkości Macha 0,84. Ponadto samolot charakteryzuje się imponującą oszczędnością paliwa dzięki połączeniu czystych, skośnych skrzydeł Gulfstream i silników Honeywell HTF7250G.

Dzięki technologii nowej generacji, pokład G300 Harmony znacznie zwiększa bezpieczeństwo dzięki sześciu ekranom dotykowym połączonym z inteligentnym systemem Phase-of-Flight, wyświetlaczowi Synthetic Vision-Primary Flight Display, który przedstawia pasy startowe i teren w obrazach 3D, oraz wielokrotnie nagradzanemu systemowi Predictive Landing Performance System firmy Gulfstream.

Przed pierwszym lotem program G300 ukończył ponad 2000 godzin testów naziemnych i obejmuje dwa dodatkowe samoloty testowe, które są już w produkcji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony