Przejdź do treści
Źródło artykułu

Debiut King Air na Sun’n’Fun

Na odbywających się Lakeland, na Florydzie, targach lotniczych Sun’n’Fun, firma Hawker Beechcraft zaprezentowała najnowszą wersję produkowanego w różnych odmianach od 1960r. samolotu King Air. Model 350i ma standardową awionikę i silniki, a główne zmiany zostały przeprowadzone we wnętrzu kabiny, która została dostosowana do ery cyfrowej.

W podłokietnikach zamontowano urządzenie slick controller, które umożliwia przyciemnianie świateł LED (light emitting diode), zaciemnianie okien, a także zarządzanie stacją dokującą iPoda i wysokiej rozdzielczości monitorem wideo. Zamontowanych zostało wiele portów USB i gniazd elektrycznych, które mają ułatwić pasażerom pracę na pokładzie. Każde z ośmiu miejsc ma dostęp do rozkładanych stolików i jest łatwe do przestawienia lub usunięcia.

Napęd zapewniają dwa turbośmigłowe silniki PT6A-60A kanadyjskiej firmy Pratt&Whitney. Maszyna wykorzystując pełny udźwig może pokonać dystans do 1750 km. 350i został w ostatnim czasie certyfikowany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) oraz Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Pierwsze dostawy wartej 6,6 miliona dolarów maszyny miały miejsce w grudniu ubiegłego roku.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony