Przejdź do treści
Źródło artykułu

DA42 NG Diamond'a uznany przez EASA

W połowie marca 2009r., EASA nagrodziła nowego Twinstar’a DA42 NG Diamond’a certyfikatem, otwierając mu tym samym drzwi na europejski rynek. Nowy DA42 – ochrzczony mianem NG od „nowa generacja” – posiada silniki 170-kM AE-300 Austro Diamond’a. Firma rozpoczęła produkcję własnych silników po tym, jak w zeszłym roku ostatni dostawca silników, TAE (Thielert Aircraft Engines), zbankrutował.

„Niezmiernie nas cieszy, że jesteśmy w stanie zrealizować dużą część dostaw DA42 jeszcze przed upływem 11 miesięcy od upadłości TAE” powiedział Christian Dries, dyrektor generalny Diamond Aircraft Industries. „DA42 NG jest pod każdym względem lepszy: ma lepsze osiągi, większa waga brutto, nawet lepsze zużycie paliwa.”

DA42 NG wyposażony jest w autopilota GFC 700 Garmin’a i będzie przystosowany do zainstalowania nowego systemu SVS (Syntetic Vision System) Garmin’a.

Pierwsze egzemplarze DA42 NG zostaną dostarczone prawie natychmiast. Już teraz jest około 40 kadłubów w różnych stadiach produkcji, twierdzi Diamond.

“Niebawem ogłosimy szczegóły programu pełnego serwisu i obsługi, gdyż pracujemy nad zwiększeniem TBO silnika z 1000 do 2000 godzin” oznajmił Dreis. „Jednocześnie, dążymy do uprawomocnienia certyfikatu na wszystkich pozostałych rynkach tak szybko jak to tylko możliwe.”
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony