Coraz mniej chętnych na samoloty GA
Według stowarzyszenia GAMA (General Aviation Manufacturers Association), sprzedaż samolotów segmentu GA drastycznie się obniżyła. W roku 2008 nabywców znalazły 2982 takie maszyny, natomiast po trzech kwartałach 2009 roku jedynie 1587, co oznacza 23,5 % redukcję zamówień. Pete Bunce przewodniczący i zarządzający stowarzyszeniem GAMA powiedział, iż poza kwestią ekonomiczną, innym czynnikiem przyczyniającym się do uzyskania niezadowalających wyników były "bezpodstawne negatywne ataki na lotnictwo biznesowe".
Bunce dodał, że "90 procent firm z listy 500 najbogatszych w USA to użytkownicy samolotów biznesowych," gdzie, jak sugeruje GAMA istnieje silny związek pomiędzy dobrze prowadzonymi firmami i tymi, które korzystają z lotnictwa biznesowego. Najbardziej spadły dostawy samolotów tłokowych, których przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku dostarczono 679 sztuk, w porównaniu do 1646 sztuk analogicznego okresu w 2008 roku. Jest to ujemna zmiana o 58,7 %.
Inne segmenty – biznesowe samoloty odrzutowe i turbośmigłowe wypadły nieco lepiej. Sprzedaż maszyn turbośmigłowych spadła o 15,8%, a biznes jetów o 37,8%. Łączną wartość kontraktów światowych po trzech pierwszych kwartałach 2009 roku oblicza się na 13,771 mld dolarów.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze