Przejdź do treści
Cirrus
Źródło artykułu

Cirrus zanotował wzrost przychodów

Firma Cirrus poinformowała, iż w pierwszym kwartale 2010 r. uzyskała o 36 % większą sprzedaż niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Brent Wouters, prezes spółki powiedział, że łączne zyski wzrosły o 22 proc., ale niebawem mogą zmaleć ze względu na zawirowania na rynku paliw związane z planami wycofania 100LL.

"Nawet moja pięcioletnia prognoza dla firmy nie zakłada powrotu do poziomu działalności, jaki osiągnęliśmy w 2007 r.," powiedział Wouters, dodając, że nie chodzi o ilość dostarczonych samolotów, ale o dostawy, które są zrównoważone i zapewniają solidne marże brutto, co oznacza dalsze prace zmierzające do obniżenia kosztów pracy i materiałów.

Wouters stwierdził, że Cirrus SR22-T jest odpowiedzią firmy na możliwość przyszłego wycofania 100LL. Maszyna wyposażona jest w silnik Continental z turboładowaniem, który może pracować na 94 oktanowej benzynie bezołowiowej. Obecnie jednostka napędowa jest w fazie testów FAA, które mają określić czy wykorzystywanie paliwa o niższej liczbie oktanowej pozwala zachować wymagane parametry wydajności.

„Dla Cirrusa jest to ważny kierunek rozwoju, ponieważ paliwo bezołowiowe w pewnością w końcu się pojawi. Nie można dalej tego lekceważyć i w związku z tym mamy zamiar być liderami rynku, zapewniając tym samym ochronę naszej firmie i klientom," stwierdził prezes. Obecnie co najmniej dwa projekty, firm Swift Fuels i GAMI, są w trakcie procesu tworzenia bezołowiowego 100 oktanowego paliwa lotniczego.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony