Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cessna Caravan 208B z systemem przecioblodzeniowym TKS

Z początkiem kwietnia br., firma CAV Aerospace, z Saliny, w stanie Kansas, rozpocznie modernizację samolotów Cessna 208B Caravan, która zapewni istniejącej flocie aktualne standardy ochrony przed oblodzeniem. Od 2008 roku w nowych egzemplarzach tego modelu przedsiębiorstwo montuje system przeciwoblodzeniowy TKS (umożliwiający loty w warunkach spodziewanego oblodzenia), który teraz oferowany będzie również dla maszyn wyprodukowanych we wcześniejszych latach.

“Użytkownicy Caravanów potrzebują bezpieczeństwa i niezawodności, co TKS może zapewnić,” wyjaśnia prezes CAV Aerospace, Kevin Hawley i dodaje “Oferowana instalacja stanowi nowy, dużo wyższy standard ochrony przed oblodzeniem, który dodatkowo jest bardzo prosty w użyciu.”

System TKS zabezpiecza przed oblodzeniem poprzez wpompowanie płynu przeciwoblodzeniowego do tysięcy wywierconych laserowo dziur w tytanowych panelach krawędzi natarcia skrzydeł samolotu, wsporników, stabilizatorów poziomych i statecznika pionowego. Zbiorniki mieszczą 79 litrów płynu, który zapewnia ochronę przez 3h 25min. System ma trzy tryby operacyjne: normalny, wysoki i maksymalny, a także odrębną – montowaną na żądanie – pompę przeznaczoną do głównych szyb.

„Użytkownicy innych wariacji modelu Caravan również mają możliwość zamontowania instalacji,” powiedział Hawley, dodając “CAV Aerospace dostarczyło systemy TKS do ponad 6000 samolotów, od jedno-silnikowych, tłokowych, takich jak Cirrus SR22, po odrzutowce biznesowe, a nawet wojskowe Bezzałogowe Statki Powietrzne (UAV).”

Więcej informacji na stronie Weeping Wings.

Tłumaczenie z GA News

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony