Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

Wymóg kontroli niektórych cylindrów TCM

We wtorek, Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała dyrektywę zdatności do lotu, dotyczącą modeli silników tłokowych firmy Teledyne Continental Motors z cylindrami TCM EQ3. Instrukcja dotyczy silników z serii O-470, IO-470, TSIO-470, IO-520, TSIO-520, IO-550, oraz IOF-550, zainstalowanych wielu samolotach lotnictwa ogólnego w tym modele Beechcrafta i Cessny.

TCM dostarczała silniki z feralnymi cylindrami, a także same cylindry EQ3 od 1 listopada 2007 r. do 30 stycznia 2009 r. Wyprodukowano także partię około 300 sztuk w sierpniu i wrześniu 2006 roku. Dyrektywa narzuca wymóg pierwszej oraz okresowej wizualnej inspekcji cylindrów TCM EQ3 w celu wykrycia ewentualnych pęknięć. Muszą one zostać wstępnie przebadane w ciągu 20 godzin lotu po 7 października 2009 r., kiedy to przepis wchodzi w życie. Wymagane jest również ich usunięcie z obiegu po 1300 godzinach całkowitego czasu funkcjonowania.

Według FAA rozporządzenie odpowiedzią na raporty dotyczące 35 cylindrów EQ3, w których zidentyfikowano tego typu pęknięcia. Uszkodzenia takie mogą spowodować niewłaściwą pracę, a nawet pożar w komorze silnika.

Firma TCM zbadała przyczyny usterek i ustaliła, iż niewłaściwa konfiguracja narzędzia odlewniczego wykorzystywanego w produkcji spowodowała w pewnym obszarze zmniejszenie grubości ścianek cylindra. W wyniku tego podczas działania silnika dochodzi do pęknięć pomiędzy górnym otworem świecy zapłonowej, a otworem dyszy, którą wtryskiwana jest mieszanka paliwa.

FAA opublikowała dyrektywę w ostatecznej formie bez żadnej wcześniejszej informacji lub możliwości poddania jej pod ocenę opinii publicznej. Oznajmiła jednak, że będą przyjmowane „odpowiednie dane, punkty widzenia i argumenty dotyczące tej sprawy.” Dokładne wytyczne znajdują się w pełnej treści dyrektywy.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony