Przejdź do treści
Źródło artykułu

Listopadowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Listopadowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W listopadowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

Lambert M108 Mission
Lambert Mission M108 – dwumiejscowy górnopłat nasuwa słuszne skojarzenia z samolotami takimi jak Eurofox czy Kitfox. To jednak na wskroś nowoczesna belgijska konstrukcja braci Lambert, która na europejskim rynku otrzymała certyfikat LAA (w Stanach LSA).  O wrażeniach z lotu pisze Francis Donaldson – główny inżynier w The Light Aircraft Association.

Srebrny Orzeł
Wyjątkowa, turbinowa Cessna 210 Silver Eagle jest daleko posuniętą modyfikacją modelu P210, dokonywaną przez firmę O&N w stanie Pensylwania. 450 koni mocy z turbośmigłowego silnika Rolls-Royce pozwala na bezpieczne korzystanie nawet z małych trawiastych lotnisk – Silver Eagle potrzebuje poniżej 200 m na dobieg i rozbieg. Do tego ciśnieniowa kabina do latania „nad pogodą”.  W listopadowym Przeglądzie Lotniczym przedstawiamy tę funkcjonalną i ekonomiczną maszynę osiągalną na rynku wtórnym.

Zasięg w locie pod wiatr
Kiedy, lecąc pod wiatr powinniśmy zwiększyć moc, a kiedy utrzymać prędkość przelotową, by oszczędzać paliwo? Podczas lotu polegamy głównie na intuicji, jednak może ona zawieść. Polecamy artykuł Krzysztofa Krawcewicza i Andrzeja Zielińskiego odpowiadający na to zasadnicze – gdy krajobraz pod samolotem przesuwa się niemrawo – pytanie.

Śródziemnomorski weekend
Jak w dwa dni przeżyć lotniczą przygodę, zwiedzić kawał świata i nasycić oczy pięknymi widokami Sycylii i Malty? Adrian Wrocławski podaje na łamach Przeglądu Lotniczego intrygujący przepis na egzotyczny lotniczy weekend.

Stinson – historia kompletna
Jednym z najstarszych latających samolotów w Polsce jest prawie 70 letni Stinson. Spotkanie z nim uzmysławia w jak wspaniałych czasach rozwoju lotnictwa powstawał. Teraz już nie buduje się tak wytwornych samolotów użytkowych.

A gdzie najlepiej prezentuje się ten biało czerwony oldtimer? W jesiennych Bieszczadach! Andrzej Rutkowski sfotografował go nad Bezmiechową w ostatniej chwili przed tegorocznymi październikowymi szarugami i wypytał jego właściciela, Jana Cieślę, o blaski i cienie latania oldtimerem...

Lotnictwo – sprawa polska
Jerzy Makula wystartował z nowym projektem – Fundacją Lot Classic, której zadaniem jest promowanie lotnictwa sportowego, angażowanie się w lotnicze projekty i wspieranie młodych talentów. Przeczytaj – być może i Tobie ta fundacja pozwoli rozwinąć skrzydła.

IFR w przestrzeni G
W odpowiedzi na list Czytelnika, Magdalena Rekść-Kopyłowicz przypomina o zasadach obowiązujących w lotach IFR w przestrzeni G.

Co w prawie piszczy
Najnowsze zmiany w prawie dotyczące służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego oraz warunków eksploatacji lotnisk komentuje radca prawny Paweł Szarama.

Szczęśliwy finał
Osobista relacja z zakończonego awaryjnym lądowaniem lotu Jaka 12 ze skoczkami na pokładzie, podczas którego doszło do awarii silnika, a właściwe planowanie i prawidłowa reakcja pilota zapobiegły tragedii.

Bałtycki trening
Ćwiczenia NATO w obiektywie – zapraszamy do zapoznania się unikalnymi zdjęciami Filipa Modrzejewskiego z ćwiczeń natowskich myśliwców nad Estonią.

Korne – polecamy!
Jest takie miejsce w Borach Tucholskich, gdzie każdy lotnik, czy to szybownik, czy pilot turystyczny może korzystać z uroków lotnictwa. W Kornem odbył się w tym roku obóz Composite Holiday Korne dla szybowników i ich rodzin, którego formuła sprawdziła się znakomicie.

W muzeum Bundeswehry
Gdy jesienne dni nie sprzyjają lataniu, można wykorzystać czas na odwiedzenie muzeum lotnictwa. Zaledwie parę godzin ekspresem i możemy podziwiać zbiory Muzeum Historyczno-Wojskowego w Gatow, gdzie znajduje się ponad 150 samolotów i śmigłowców.

Stare i nowe w Hradec Kralove
Organizowana za naszą południową granicą impreza to udane połączenie pokazów samolotów historycznych i współczesnych. Relację z tego wydarzenia przedstawił Krzysztof Cieślawski.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o pewnej trywialnej czynności przed startem, której pominięcie może mieć nieoczekiwanie poważne konsekwencje i felieton Piotra Długiewicza o tym, że w lotnictwie warto mieć marzenia, bo nawet te najbardziej nieprawdopodobne się spełniają.

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony