Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA publikuje zapisy rozmów z Northwest 188

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowały transkrypcje rozmów pomiędzy kontrolerami, a załogą samolotu Airbus A320 linii Northwest (nr lotu 188), który 21 października nie reagując na wywołania kontroli naziemnej o 280km minął docelowe lotnisko w Minneapolis.

Kontroler lotów z Minneapolis nawiązując w końcu, zerwany na 78 minut, kontakt z samolotem, powiedział, "Muszę po prostu zweryfikować, czy kokpit jest bezpieczny," na co załoga odpowiedziała "Jest bezpieczny, rozproszyliśmy się, my, ah...". W zapisie rozmowy brak jest dalszej części zdania, gdyż „była nieczytelna”, aczkolwiek kwestia nadal jest rozpatrywana.

Na pytanie, "Northwest 188, czy macie czas by złożyć krótkie wyjaśnienie co się stało?" pilot odpowiedział, "Rozproszenie uwagi w kokpicie, to wszystko co mogę powiedzieć." Sześć minut później poproszono załogę, by rozwinęła wątek, na co padła podobna odpowiedź, "Pracujemy nad pewnymi kwestiami firmowymi, to wszystko co mogę powiedzieć w tym momencie." Podczas przesłuchania po wylądowaniu załoga tłumaczyła śledczym, że korzystali z laptopów próbując zgłębić sposób opracowywania grafików.

Zmartwieniem kontrolerów, oprócz bezpieczeństwa kokpitu i wyjaśnień pilotów była ilość paliwa na pokładzie. Lot z San Diego do Minneapolis z 144 pasażerami na pokładzie trwał o godzinę i 15 minut dłużej. Jako, że był nieosiągalny dla komunikacji radiowej przez 78 minut, kontrolerzy z Minneapolis prosili inne samoloty Northwest, by sprawdzić częstotliwość Denver. W momencie nawiązania łączności, załoga stwierdziła, że "wystarczy nam paliwa," dodając, że przed lotem zatankowano samolot na dodatkowe dwie godziny lotu.

FAA sklasyfikowała incydent jako "uchybienie pilota" (podobne do lotu na niewłaściwej wysokości). Transkrypcja dostępna jest na stronie FAA.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony