FAA proponuje zmiany przepisów dotyczących oblodzenia
23 listopada Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) na mocy Federalnych Przepisów Lotniczych (FAR) part 121 zaproponowała zasady, według których będzie istniał wymóg instalowania w samolotach zaawansowanych systemów przeciwoblodzeniowych. Działania te zostały zainicjowane katastrofą lotniczą z 1994 roku.
Przedstawiciele Agencji tłumaczyli: "Ani obecne regulacje operacyjne, ani regulacje certyfikacyjne" nie zastąpią "aktywacji systemów przeciwoblodzeniowych w odpowiednim momencie." Nowe zasady mają na celu zapobieżenie takim wypadkom, w których "załoga jest albo zupełnie nieświadoma nawarstwienia się oblodzenia na samolocie lub wykonuje lot z pełną tego świadomością."
Proponowany przepis miałby określić standard zapewniający, że ochrona przed oblodzeniem w samolotach zapisana w FAR part 121 zostanie aktywowana na czas. Będzie to wymagało odpowiedniego wyposażenia maszyn, a także przystosowania instrukcji użytkowania w locie, instrukcji operacyjnych i programów szkoleniowych.
Pełny tekst proponowanej przez FAA regulacji jest dostępny w Internecie. Przepis jest zbieżny z niektórymi dyrektywami zdatności do lotu, ale ma być bardziej szczegółowy i dostosowany do poszczególnych typów samolotów. Wszelkie komentarze do zmian przyjmowane są do 22 lutego 2010r.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze