Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA proponuje zmiany przepisów dotyczących oblodzenia

23 listopada Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) na mocy Federalnych Przepisów Lotniczych (FAR) part 121 zaproponowała zasady, według których będzie istniał wymóg instalowania w samolotach zaawansowanych systemów przeciwoblodzeniowych. Działania te zostały zainicjowane katastrofą lotniczą z 1994 roku.

Przedstawiciele Agencji tłumaczyli: "Ani obecne regulacje operacyjne, ani regulacje certyfikacyjne" nie zastąpią "aktywacji systemów przeciwoblodzeniowych w odpowiednim momencie." Nowe zasady mają na celu zapobieżenie takim wypadkom, w których "załoga jest albo zupełnie nieświadoma nawarstwienia się oblodzenia na samolocie lub wykonuje lot z pełną tego świadomością."

Proponowany przepis miałby określić standard zapewniający, że ochrona przed oblodzeniem w samolotach zapisana w FAR part 121 zostanie aktywowana na czas. Będzie to wymagało odpowiedniego wyposażenia maszyn, a także przystosowania instrukcji użytkowania w locie, instrukcji operacyjnych i programów szkoleniowych.

Pełny tekst proponowanej przez FAA regulacji jest dostępny w Internecie. Przepis jest zbieżny z niektórymi dyrektywami zdatności do lotu, ale ma być bardziej szczegółowy i dostosowany do poszczególnych typów samolotów. Wszelkie komentarze do zmian przyjmowane są do 22 lutego 2010r.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony