Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dyrektywa zdatności dla śmigłowców Mi-2 i KANIA

Z dniem 26 listopada 2018 r., Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał dyrektywę zdatności nr SP-0005-2018-A, której zapisy obejmują śmigłowce Mi-2 (model Mi-2 i Mi-2plus) oraz śmigłowce KANIA, objęte rejestrem cywilnych statków powietrznych przez Prezesa ULC-u. Opublikowanie dokumentu spowodowane było odkryciem przypadku korozyjnego uszkodzenia śruby oraz nakrętki mocowania płyty podreduktorowej do kadłuba śmigłowca Mi-2.

Zgodnie z zapisami zawartymi w dyrektywie, użytkownicy śmigłowców Mi-2 (model Mi-2 i Mi-2plus) oraz śmigłowców KANIA muszą zastosować działania zapobiegawcze, mające na celu wczesne wykrycie skorodowanych elementów mocowania płyty podreduktorowej.

Dyrektywa nakazuje wykonanie następujących czynności:
1) Przed pierwszym lotem po dacie wejścia w życie niniejszej Dyrektywy zdatności, na śmigłowcach Mi-2 (model Mi-2 i Mi-2plus) oraz śmigłowcach KANIA wykonać pierwszy przegląd elementów mocowania: śruby P/N 50.10.000.21.00, nakrętki P/N 50.10.000.46.00, podkładek P/N 50.10.000.47.00, 50.10.000.48.00, 50.10.000.49.00 oraz 50.10.000.50.00 wg metodyki określonej w biuletynie BO-50-18-103,
2) Kolejne przeglądy elementów mocowania płyty podreduktorowej do kadłuba wykonać podczas każdorazowego demontażu przekładni głównej zgodnie z biuletynem żywotnościowym producenta przekładni.

Pełny tekst dokumentu znajduje się TUTAJ

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony