Bristell B23 z certyfikatem EASA
EASA ogłosiła zakończenie procesu certyfikacji samolotu Bristell B23.
Model B23 został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami certyfikacyjnymi CS23 / U.S. FAR23. Pomimo, że samolot wygląda bardzo podobnie do klasycznego Bristella kat. UL, w rzeczywistości w wersji B23 wprowadzono szereg modyfikacji m.in. dłuższy kadłub, większe usterzenie ogonowe i statecznik poziomy, zwiększono powierzchnię klap. Dodatkowo przeprojektowano podwozie, tak by mogło przenosić większe obciążenia. Wprowadzono również modyfikacje w zakresie wyposażenia do lotów nocnych VFR.
Maksymalna masa startowa samolotu to 750 kg, a masa własna 435 kg, co daje ładowność 315 kg.
Wyposażenie samolotu obejmuje m.in. podwójny glass-cockpit Garmin G3X Touch, radiostację Garmin GNC255A (NAV/COM), transponder Garmin (Mode-S), autopilota i system ratunkowy.
Napęd stanowi sprawdzony, certyfikowany silnik Rotax 912S3 (100KM) ze śmigłem staoobrotowym MT Propelle.
Producent planuje rozszerzenie certyfikatu typu do końca roku 2020 o silnik Rotax 915 (140KM) oraz loty IFR.
Model Bristell B23 z powodzeniem może być wykorzystywany w procesie szkolenia pilotów do licencji samolotowej PPL(A) oraz budowania nalotu.
Czeska firma BRM Aero wyprodukowała ponad 500 samolotów, z czego kilkadziesiąt z powodzeniem użytkowanych na terenie naszego kraju.



Komentarze