1/2012 Sposób publikacji procedur oczekiwania w CTR EPWA

Latajmy Bezpiecznie

Czy obecny sposób publikacji punktów oczekiwania dla lotów VFR w CTR EPWA jest dla pilotów jednoznaczny, a tym samym zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa na styku loty VFR – lotnictwo komunikacyjne?

Na ten temat Zespół Latajmy bezpiecznie otrzymał pierwsze w tym roku zgłoszenie.

Opis zgłoszenia 1/2012

Chciałem zwrócić Państwa uwagę na obecny sposób prezentacji holdingów w CTR EPWA opublikowany w AIP Polska. Wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Na mapie AD2 EPWA 7-2-1 z datą zmiany 15 grudnia 2011 holding dla punktu WHISKEY przechodzi na wschodnią stronę lotniska przecinając ścieżkę podejścia na kierunek 33. Natomiast holdingi nad punktami ECHO i OSCAR zazębiają się.

Dalej na mapie AD2 EPWA 7-2-2 holdingi te przedstawione są już jako mniejsze i problem jest też mniejszy, przy czym holding dla punktu WHISKEY dochodzi bardzo blisko pasa 33.

W opisie procedur oczekiwania nad punktem WHISKEY nie ma słowa na temat tego w jakiej odległości od pasa 33 pilot ma się trzymać podczas holdingu.

Niebezpieczeństwo może się pojawić gdy któryś z lotników próbując dostosować się do kształtu holdingu opublikowanego na mapie 7-2-1 lub 7-2-2 znajdzie się niebezpiecznie blisko samolotu komunikacyjnego lądującego na Okęciu na kierunku 33.

Źródło: Latajmy Bezpiecznie
comments powered by Disqus

Komentarze

7-2-2 szczególnie radosna, holdingi jak dla IFR a "base turn limit" (zakładam że chodziło o "base leg"), jak dla śmigłowca...