Przejdź do treści
Wypadek B738 w Indiach, fot. Indiatimes
Źródło artykułu

Wypadek B738 Air India Express

 Co najmniej 16 osób zginęło, a 123 zostało rannych w wypadku B738 linii Air India Express (znaki rejestracyjne VT-AXH) wykonującego lot AXB1344 z Dubaju na lotnisko Kozhikode (CCJ) w Karipurze. Na pokładzie samolotu znajdowało się 190 pasażerów i członków załogi.

Podczas lądowania w ulewnym deszczu samolot wypadł z pasa 10 i zjechał w zagłębienie terenu, gdzie przełamał się na dwie części. Nie doszło do pożaru, ale kokpit i przednie drzwi zostały całkowicie zniszczone. Stan drugiego pilota jest krytyczny. Do zdarzenia doszło około godziny 19.41 czasu lokalnego (14.11 UTC).

"Do zdarzenia doszło z powodu ulewnych deszczy i słabej widoczności, to naprawdę druzgocące" - powiedział Amitabh Kant, który stoi na czele rządowej komisji planowania, w indyjskiej telewizji informacyjnej NDTV.

Pierwsze zdjęcia z miejsca zdarzenia wskazują, że statek powietrzny przełamał się na dwie części, a pasie startowym jest rozrzuconych wiele jego części. Lot był częścią misji Vande Bharat, mającej na celu sprowadzenie do domu obywateli Indii, którzy zostali dotknięci pandemią koronawirusa.

Metary:
VOCL 071530Z 21005KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1010 BECMG 3000 -RA=
VOCL 071500Z 21005KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1009 BECMG 3000 -RA=
VOCL 071430Z 24011KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1009 TEMPO 1500 -RA BR=
VOCL 071400Z 26012KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 TEMPO 1500 -RA BR=

VOCL 071330Z 27013KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 NOSIG=
VOCL 071300Z 20006KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
VOCL 071230Z 02003KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
VOCL 071200Z 31006KT 1500 RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
VOCL 071130Z 36008KT 4000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1006 TEMPO 3000 RA=
 
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony