Niektórzy europejscy operatorzy nie są gotowi na EASA Part-NCC
Część operatorów wykonujących niezarobkowe operacje lotnicze ponad 6 tys. business-jetów i dwusilnikowych turbośmigłowych statków powietrznych bazujących w Europie, nie jest gotowa sprostać wymaganiom Part NCC (non-commercial complex) stawianym przez EASA – takie są wnioski z konferencji zorganizowanej przez Aeropodium na londyńskim lotnisku Heathrow.
Chodzi o Rozporządzenie Komisji (UE) nr 800/2013 z dnia 14 sierpnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008.
Rozporządzenie ustanawia szczegółowe przepisy dotyczące operacji zarobkowego transportu lotniczego przy użyciu samolotów i śmigłowców, w tym dotyczące inspekcji na płycie statków powietrznych operatorów znajdujących się pod nadzorem w zakresie bezpieczeństwa sprawowanym przez inne państwo, kiedy znajdują się one na lotniskach położonych na terytorium podlegającym postanowieniom Traktatu.
Rozporządzenie ustanawia również szczegółowe przepisy dotyczące warunków wydawania, utrzymywania, zmieniania, ograniczania, zawieszania lub cofania certyfikatów operatorów statków powietrznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. b) i c) rozporządzenia (WE) nr 216/2008, i które wykorzystywane są do operacji zarobkowego transportu lotniczego, uprawnień i obowiązków posiadaczy certyfikatów oraz warunków, w których przeprowadzanie operacji lotniczych może być zabronione, ograniczone lub uzależnione od spełnienia pewnych warunków w interesie bezpieczeństwa.
Twórcy nowego prawa udzielili państwom członkowskim możliwości opóźnienia wejścia przepisów w życie. Termin ten mija 25 sierpnia 2016 roku.
Podsumowanie najważniejszych zmian znajdziesz tutaj
Zachęcamy także do zapoznania się z treścią rozporządzenia na stronach ULC
Komentarze