IAOPA: Skutki pandemii koronawirusa dla GA w Europie

Sektor general aviation

Państwa europejskie walczą z koronowirusem na różne sposoby, a kilka z nich niestety zakazało lotów VFR lub wykonywania ich przez statki powietrzne segmentu lotnictwa ogólnego. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dokłada wszelkich starań, aby pomóc pilotom komercyjnym i GA przetrwać ten okres i umożliwia państwom członkowskim stosowanie odstępstw w zakresie przedłużenia licencji, uprawnień i dotrzymania innych terminów, które są niemożliwe do spełnienia.

Obecnie państwa wdrażają przepisy EASA w różnych wariantach. Przykładowo, Niemcy nie zezwalają pilotom na przewożenie pasażerów w momencie przedłużenia uprawnień na zasadzie odstępstwa, a inne państwa wymagają briefingu przed lotem lub wydaje się, że nie wprowadziły rozwiązań dla wszystkich uprawnień lotniczych. Krajowe oddziały AOPA prowadzą rozmowy z władzami lotniczymi poszczególnych krajów w celu rozwiązania tych problemów.
 
Przykładem jest sposób, w jaki Holandia podeszła do tego zagadnienia. Kraj ten wydał NOTAM, zgodnie z którym piloci mogą wykonywać loty samodzielne lub jedynie z członkami rodziny. W tym drugim przypadku odległość między pilotem, a pasażerem (pasażerami) musi przekraczać 1,5 metra, co jest nie do spełnienia w „normalnych” samolotach GA.

NOTAM
UNTIL 28 APR. 2020 (EST); SFC+
Covid-19: flight restrictions. In accordance with physical distancing measures covid-19 by local authorities based on directives ministries of health and justice, general aviation flights including aerial work with POB, other than household members, distance less than 1,5M are prohibited. Police, HEMS and SAR flights are exempted.

Źródło: IAOPA
comments powered by Disqus