EASA opóźnia wejście w życie przepisów Part M-Light
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zaktualizowała informację dotyczącą postępów przy tworzeniu przepisów PART-M-Light odnośnie obsługi technicznej samolotów o masie poniżej 2730 kg. Zgodnie z założeniami twórców regulacji, niniejsze rozporządzenie ma uprościć zasady obsługi technicznej samolotów GA.
Środowisko lotnicze oczekiwało, że nowe rozporządzenie wejdzie w życie jeszcze w tym roku. Niestety, proces jego tworzenia wydaje się łapać kolejny poślizg. Początkowo wskazywano, że dalsze opóźnienie jest spowodowane wyłącznie kwestiami braku odpowiedniej liczby zaangażowanych w prace nad nim członków Komisji i komitetu EASA. Teraz okazuje się jednak, że prawnicy Komisji chcą, aby rozporządzenie zostało przeformułowane w celu poprawy jego przejrzystości prawnej.
To zła wiadomość z kilku powodów: oryginalna propozycja przepisów Part-M-Light została celowo napisana w języku, który był jasny i łatwy w interpretacji dla pilotów i właścicieli statków powietrznych. Dodatkowe opóźnienie opóźnia także wprowadzenie zalet tego rozwiązania na nieokreśloną przyszłość. Obecnie EASA planuje, iż nowe rozporządzenie wejdzie w życie w połowie 2019 r. Jedyną dobrą wiadomością jest to, że Agencja nie zamierza dokonywać żadnych istotnych zmian w treści oryginalnej propozycji regulacji Part-M-Light.
Komentarze