Rosną przewozy towarowe w Porcie Lotniczym Katowice. Statystyki cargo za styczeń 2022
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA (GTL SA) – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” imienia Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy cargo w styczniu 2022 roku.
W trakcie pierwszego miesiąca br. w pyrzowickim terminalu towarowym obsłużono 2 801 ton frachtu, czyli o 615 ton więcej (+28,1%) w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. W styczniu 2022 roku w Katowice Airport odnotowano 475 startów i lądowań frachtowców, to jest o 210 więcej (+79,2%) niż podczas pierwszego miesiąca 2021 roku.
„Prognozujemy, że 2022 rok będzie nadal stał pod znakiem dynamicznego rozwoju cargo w Katowice Airport. W tym roku, po raz pierwszy w historii portu, przekroczymy 40 tysięcy ton obsłużonego frachtu. Widzimy duży potencjał dla rozwoju tego segmentu przewozów lotniczych. Dlatego intensywnie pracujemy nad dostosowaniem infrastruktury pyrzowickiego lotniska do potrzeb rosnącego rynku” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych pyrzowickiego lotniska składa się z dziesięciu tras. Cztery kierunki obsługiwane są dla Amazona, dwa dla firmy FedEx, dwa (w modelu RFS*) dla Lufthansy Cargo, po jednej trasie dysponuje DHL Express i UPS.
Katowice Airport od wielu lat jest liderem w segmencie cargo w gronie trzynastu polskich lotnisk regionalnych. W 2021 roku zanotowano najlepszy wynik w historii portu, to jest 32 104 tony obsłużonego frachtu, o 11 729 ton więcej (+57,6%) niż rok wcześniej. Miniony rok był również najlepszym w historii pyrzowickiego lotniska pod względem liczby startów i lądowań samolotów towarowych, było ich 4 642, to jest o 1 515 więcej (+48,5%) niż w 2020 roku.
*RFS (Road Feeder Service): transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma nadany numer rejsu.
Komentarze