Koncepcja terminalu general aviation Katowice Airport
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA oraz Biuro Architektoniczne KONIOR Studio zaprezentowało dzisiaj koncepcję terminalu General Aviation. Koncepcja zakłada, że budynek będzie dedykowany do obsługi podróżujących samolotami business jet, delegacji VIP (gwiazdy muzyki, sportu itp.), tych o statusie Head oraz przybywających do regionu na zaproszenie lokalnych samorządów.
Obiekt ma być wizytówką regionu witającą i żegnającą gości z całego świata. W przeciągu najbliższych lat należy spodziewać się znaczącego wzrostu wizyt w regionie delegacji wymagających wysokiego standardu obsługi. Podyktowane jest to faktem realizacji znaczących inwestycji związanych z rozwojem zaplecza dla instytucji kultury (budowa siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Muzeum Śląskiego), Hali „Podium” w Gliwicach, czy też Centrum Kongresowego w Katowicach.
Organizowane w nich wydarzenia staną się magnesem przyciągającym do województwa śląskiego gości wymagających najwyższych standardów obsługi. Większość z nich przybywać będzie do regionu poprzez pyrzowickie lotnisko – powiedział Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Budynek Terminala GA zaprojektowano na linii nowo wytyczonej granicy lotniska i terenów publicznych. W obiekcie ze względu na charakter obsługiwanych pasażerów mają być oferowane najwyższe standardy obsługi na które składają się: krótki czas odpraw pasażerów i bagażu, sprawne załatwienie formalności granicznych i celnych, komfortowo wyposażone wnętrza zapewniające pasażerom relaks i wypoczynek po podróży i przed podróżą, profesjonalną obsługę w strefie operacyjnej oraz dogodnie usytuowany parking bezpośrednio przy terminalu GA.
Wyraz budynku kształtują wysokiej jakości materiały. Wszystkie płaszczyzny ścian zachodnich i wschodnich wykończone zostały wielkoformatowymi panelami aluminiowymi tworzącymi gładką płaszczyznę o równomiernym podziale. Płaszczyzny ścian północnych i południowych wykończone zostały aluminiowymi pionowymi łamaczami światła, nadając im charakterystyczną głębię i wielopłaszczyznowość.
Wnętrze obiektu ma charakteryzować się przestrzenią, dzięki otwartemu holowi głównemu posiadającemu bezpośredni dostęp do wszystkich ogólnodostępnych funkcji budynku. Wejście naprzeciwko głównej lady recepcyjnej, powiązane ze strefami wypoczynkowymi, zapewniającymi wysoki komfort i jakość obsługi oczekiwaną przez najbardziej wymagających klientów. Koncepcja zakłada, że terminalowi General Aviation towarzyszyć będzie niezbędna infrastruktura liniowa w postaci płyty postojowej dla samolotów kodu „A” i „B”.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA decyzję o realizacji przedstawionej koncepcji terminalu General Aviation uzależnia od efektów rozmów z prywatnymi właścicielami samolotów business-jet i największymi firmami oferującymi przeloty tego typu maszynami oraz od efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia.
Komentarze