GE wyprodukuje największy silnik na świecie dla Boeinga 777X
Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu GE wraz z partnerami zdobyło nowe kontrakty o łącznej wartości 19 miliardów dolarów. Wśród zamówień znalazł się m.in. powstający w tej chwili nowy silnik GE9X, który zasili Boeinga 777X.
GE i CFM International - spółka współtworzona przez GE i francuską firmę Snecma (Safran), podpisały nowe kontrakty o łącznej wartości wynoszącej 19 miliardów dolarów. GE zdobyło kontrakty o wartości 5,4 miliarda dolarów, w tym zamówienia na nowy silnik GE9X. Jednostka dopiero powstaje, a rozpoczęcie jej testów przewidziane jest na początek przyszłego roku. Jako największy silnik na świecie, GE9X zasilać będzie Boeinga 777X.
W konstrukcji silnika zastosowano łopatki wentylatora czwartej generacji, kompozyty o osnowie ceramicznej i części wytworzone w technologii druku 3D. W porównaniu do GE-115B, który jest dziś najpotężniejszym silnikiem na świecie, efektywność paliwowa GE9X będzie o 10 procent wyższa.
Kontrakty podpisane przez CFM opiewają na wartość 14 miliardów dolarów i dotyczą najnowszej linii silników LEAP oraz modelu CFM56 zasilającego odrzutowce wąskokadłubowe, w tym wiele Boeingów 737. Kontrakty obejmują zamówienia, umowy wstępne oraz długoterminowe umowy serwisowe.
Jak dotąd CFM otrzymało zamówienia na 9550 silników LEAP o łącznej wartości 134 miliardów dolarów (według cen katalogu).
„To była dla nas niezwykle udana impreza. W zaledwie trzy dni wartość naszych dotychczasowych zamówień wzrosła ponad dwukrotnie” - powiedział Jean-Paul Ebanga, prezes i dyrektor generalny CFM.
Silnik LEAP podczas testów (fot. CFM International)
Komentarze