Przejdź do treści
GWX 70
Źródło artykułu

GWX 70: Nowy dopplerowski radar meteorologiczny dla lotnictwa ogólnego

Na targach lotniczych w Oshkosh, w USA, firma Garminzaprezentowała radar dopplerowski GWX 70, który jest przeznaczony dla statków powietrznych lotnictwa ogólnego. Jest to nowy radar meteorologiczny, który łączy wyjątkowy zasięgorazmożliwość regulowania profilu skanowania z precyzyjnym odwzorowaniem warunków meteorologicznych dostarczanych na kokpitowe wyświetlacze.

"W porównaniu do wcześniejszych generacji systemów opartych naradarachpogodowych, cyfrowy GWX 70 oferuje znaczną poprawę możliwości, niezawodności i kosztów eksploatacji. Zaawansowane funkcje GWX 70, takie jak np. wykrywanie turbulencji, pomogą zapewnić bezpieczny i komfortowylot dla pasażerów i załogi", powiedział Carl Wolf, wiceprezes firmy Garmin ds. sprzedaży i marketingu w lotnictwie. "Wcześniej, tego typu technologia była dostępna jedynie na pokładach samolotów komercyjnych i wysokiej klasy odrzutowców biznesowych. GWX 70 może być użytkowany w samolotach wszystkich typów i pozwala niewielkim kosztem uzyskać korzyści płynące z zaawansowanej technologii", dodał.Zestaw GWX 70, który obejmujeantenę, odbiornik i nadajnik, został zaprojektowany w sposób, który ma umożliwić łatwą instalację w różnego rodzaju statkach powietrznych.

Funkcja AltitudeCompensatedTilt(ACT) pozwala zmniejszyć obciążenie pilota, eliminując konieczność regulowania nachylenia anteny związanej ze zmianami wysokości lotu samolotu. Pilot po prostu raz wprowadza dowolny kąt nachylenia, a radar automatycznie dostosowuje się do niego podczas każdej zmiany wysokości. Funkcja WATCH (WeatherAttenuatedColorHighlight) pomaga zidentyfikować aktywność komórek deszczowych, podkreślając obszary, w których sygnały radarowe są osłabione i mogą nie w pełni odzwierciedlać obraz burzy przemieszczającej się za inną burzą.

GWX 70 oferuje skanowanie kątów poziomych do 120 stopni i jest wyposażony w tryb odwzorowania przeszkód terenowych. System zawiera również funkcjępionowego skanowania umożliwiającego dokonanie analizywierzchołków burzi aktywności gromadzeniasię komórek na różnych wysokościach.Dodatkowo, zaawansowane funkcje dopplerowskie wykrywają turbulencje w powietrzu zawierającym cząstki stałetakie jak np. opady atmosferycznelub pyły (do 70 km od statku powietrznego).

GWX 70 będzie kompatybilny z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami Garmina, w tym dotykowymizintegrowanymi panelami G1000, G2000, G3000 i G5000 oraz G500/G600, MX 20 i GMX 200. Producenci biznes jetów już zapowiedzieli, że GWX 70 znajdzie się na wyposażeniukilku nowym modeli samolotów, w tym m.in. CessnyCitation Ten, CitationLatitude i CitationLongitude, a także w BombardieraLearjet 70 i Learjet 75. Garmin oczekuje, iż urządzenie w sierpniu br. uzyska certyfikat Technical Standard Orders- TSO. Cena GWX70została skalkulowana na poziomie 20995 dolarów.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony