Rozpoczął się konkurs na najlepszą konstrukcję o napędzie elektrycznym
Portal GaNews poinformował, iż na stronie Airventure.org/Electric został udostępniony formularz zgłoszeniowy (wraz z regulaminem) do wartej 60000 dolarów nagrody Flight Electric EAA AirVenture 2011. Laur ma za zadanie docenić i uhonorować wysiłki zespołów pracujących nad konstrukcjami napędzanymi wyłącznie energią elektryczną.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas pokazów lotniczych EAA AirVenture 2011, które w dniach od 25 do 31 lipca odbędą się na regionalnym lotnisku Wittman, w Oshkosh, w stanie Wisconsin. Podczas imprezy odbędą się trzy konkursy lotów, w czasie których zostanie dokonana ocena technologii zastosowanej w prezentowanych maszynach.
Nagrody pieniężne, które zostaną wręczone zwycięzcom każdej kategorii, a także zwycięzcy całego konkursu, ufundowały Wicks Aircraft Supply, Dynon Avionics, Aircraft Spruce & Specialty i AeroLEDs – cztery firmy działające w branży sportów lotniczych.
Pierwsza dyscyplina, która zaplanowana jest na wtorek 26 lipca, ma na celu wyłonienie konstrukcji, która najdłużej utrzyma się w powietrzu, dzień później, która osiągnie najlepszy czas wznoszenia, a 28 lipca, rywalizacja będzie polegała na pomiarach maksymalnej prędkości każdego statku powietrznego. Ocena innowacyjności będzie przeprowadzona przez przedstawicieli czterech firm sponsorujących nagrodę. Mają oni osiągnąć konsensus w trzech najważniejszych obszarach - technologii akumulatorów, silnika i kadłuba.
Zwycięzcy w kategorii wytrzymałości, czasu wznoszenia, prędkości maksymalnej i innowacji otrzymają 10000 dolarów, a zwycięzca nagrody Flight Electric, w oparciu o najwyższy wynik łączny, otrzyma 20000 dolarów. Konkursy są otwarte dla wszystkich statków powietrznych z napędem elektrycznym, które wylatały już co najmniej 40 godzin i posiadają świadectwo zdatności do lotu.
Podczas EAA AirVenture 2011 odbędzie się również drugie doroczne Światowe Sympozjum nt. Samolotów Elektrycznych, w którym udział weźmie kilku wpływowych liderów branży. W czasie spotkania omawiana będzie kwestia napędu elektrycznego w samolotach i przyszłości tego szybko rozwijającego się segmentu lotniczego, który w znaczącym stopniu przyciąga uwagę naukowców, inżynierów, producentów i inwestorów.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas pokazów lotniczych EAA AirVenture 2011, które w dniach od 25 do 31 lipca odbędą się na regionalnym lotnisku Wittman, w Oshkosh, w stanie Wisconsin. Podczas imprezy odbędą się trzy konkursy lotów, w czasie których zostanie dokonana ocena technologii zastosowanej w prezentowanych maszynach.
Nagrody pieniężne, które zostaną wręczone zwycięzcom każdej kategorii, a także zwycięzcy całego konkursu, ufundowały Wicks Aircraft Supply, Dynon Avionics, Aircraft Spruce & Specialty i AeroLEDs – cztery firmy działające w branży sportów lotniczych.
Pierwsza dyscyplina, która zaplanowana jest na wtorek 26 lipca, ma na celu wyłonienie konstrukcji, która najdłużej utrzyma się w powietrzu, dzień później, która osiągnie najlepszy czas wznoszenia, a 28 lipca, rywalizacja będzie polegała na pomiarach maksymalnej prędkości każdego statku powietrznego. Ocena innowacyjności będzie przeprowadzona przez przedstawicieli czterech firm sponsorujących nagrodę. Mają oni osiągnąć konsensus w trzech najważniejszych obszarach - technologii akumulatorów, silnika i kadłuba.
Zwycięzcy w kategorii wytrzymałości, czasu wznoszenia, prędkości maksymalnej i innowacji otrzymają 10000 dolarów, a zwycięzca nagrody Flight Electric, w oparciu o najwyższy wynik łączny, otrzyma 20000 dolarów. Konkursy są otwarte dla wszystkich statków powietrznych z napędem elektrycznym, które wylatały już co najmniej 40 godzin i posiadają świadectwo zdatności do lotu.
Podczas EAA AirVenture 2011 odbędzie się również drugie doroczne Światowe Sympozjum nt. Samolotów Elektrycznych, w którym udział weźmie kilku wpływowych liderów branży. W czasie spotkania omawiana będzie kwestia napędu elektrycznego w samolotach i przyszłości tego szybko rozwijającego się segmentu lotniczego, który w znaczącym stopniu przyciąga uwagę naukowców, inżynierów, producentów i inwestorów.
Źródło artykułu
Komentarze