Pierwszy lot Elektra One jeszcze w styczniu
Niemiecka firma PC-Aero, która rozwija prototyp elektrycznie zasilanego samolotu Elektra One, ogłosiła, że 22 grudnia 2010 r. z powodzeniem przeprowadziła testy statyczne jednoosobowej wersji maszyny. Wykonane próby są wymagane w procesie uzyskiwania niemieckiego certyfikatu samolotu ultralekkiego.
Przedstawiciel firmy poinformował, iż w ramach testów struktura Elektra One (skrzydła, kadłub i ogon), została maksymalnie obciążona. Wszystkie te działania mają doprowadzić do pierwszego lotu konstrukcji, który ma się odbyć do końca bieżącego miesiąca. Docelowo, PC-Aero chce stworzyć rodzinę samolotów elektrycznych, począwszy od aktualnie opracowywanej wersji jednomiejscowej, do dwu- i czteromiejscowych samolotów - Elektra Two i Elektra Four.
Masa całkowita Elektra One to 120 kg. Samolot będzie napędzany silnikiem o mocy 16 KW i według danych producenta, z prędkością maksymalną 160 km/h, będzie mógł operować przez ok. trzy godziny. Zasięg konstrukcji ma wynieść ok. 400 km.
Przedstawiciel firmy poinformował, iż w ramach testów struktura Elektra One (skrzydła, kadłub i ogon), została maksymalnie obciążona. Wszystkie te działania mają doprowadzić do pierwszego lotu konstrukcji, który ma się odbyć do końca bieżącego miesiąca. Docelowo, PC-Aero chce stworzyć rodzinę samolotów elektrycznych, począwszy od aktualnie opracowywanej wersji jednomiejscowej, do dwu- i czteromiejscowych samolotów - Elektra Two i Elektra Four.
Masa całkowita Elektra One to 120 kg. Samolot będzie napędzany silnikiem o mocy 16 KW i według danych producenta, z prędkością maksymalną 160 km/h, będzie mógł operować przez ok. trzy godziny. Zasięg konstrukcji ma wynieść ok. 400 km.
Źródło artykułu
Komentarze