Przejdź do treści
Źródło artykułu

Klasyfikacja producentów lekkich samolotów sportowych

Według danych Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), pierwsze miejsce w tabeli ilości udziału w rynku LSA zajmuje CTLS Flight Design. Po wielu latach drugą lokatę opuściła firma American Legend, a zastąpiła ją spółka Piper. Rok temu producent ten ogłosił, iż podpisał porozumienie z Czech Sport Aircraft, zgodnie z którym stał się amerykańskim dystrybutorem modelu Sport Cruiser. Fakt ten sprawił, iż w tym okresie przychody marki Piper znacząco wzrosły, czemu nie przeszkodził nawet słaby gospodarczo okres. Ale mimo, iż Piper awansował z zajmowanego w ubiegłym roku 6 miejsca, to oddział w Vero Beach zakończył niespełna roczną współpracę z czeskim producentem.

Z innych znaczących zmian, firma Cessna została sklasyfikowana na 13 miejscu, podczas gdy z końcem 2009 roku nie była nawet jeszcze brana pod uwagę. CubCrafters przesunął się z 5 na 4 miejsce, Tecnam spadł z 3 na 5, a Remos z 4 na 6. Obaj wiodący producenci odzwierciedlają wyzwania związane z problemami gospodarczymi. Następnie, firma Aerotrek zmieniła miejsce z 12 na 11, a SportairUSA dystrybutor TL Ultralight z 10 na 9 (SportairUSA rozpoczął również sprzedaż modelu Zlin, który przemianował na iCub).

Podobna historia dotyczy Jabiru USA i Arion. Ten ostatni posiada 11 zarejestrowanych SLSA, które dołączą do rosnącej floty około 80 zestawów. Choć prawnie zorganizowane jako dwie odrębne spółki, to siostrzane przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i posiadają łącznie 108 zarejestrowanych SLSA, czyli wystarczająco dużo, aby mogły dołączyć do ekskluzywnego "Century Club" - zrzeszenia producentów którzy przekroczyli liczbę 100 zarejestrowanych samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony