Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma TECNAM dostarczyła pierwszy model P2008 z silnikiem Rotax 912iS

Firma TECNAM dostarczyła pierwsze dwa egzemplarze samolotu P2008 napędzanego nowym silnikiem Rotax 912iS, który wyposażony został w bezpośredni wtrysk paliwa, a także elektroniczny moduł sterowania ECU. Odbiorcami byli klienci w Stanach Zjednoczonych i Kolumbii.

Jednosilnikowy P2008 jest obecnie jednym z najlepiej sprzedających się samolotów firmy TECNAM, oświadczył przedstawiciel firmy, dodając, iż głównymi jego zaletami są m.in. kadłub w całości zbudowany z włókna węglowego oraz metalowe skrzydła i stabilizator. Maszyna ta jest często wykorzystywana przez szkoły lotnicze. TECNAM P2008 zasilany silnikiem Rotax 912iS wykazuje natomiast znacznie lepsze wyniki w zakresie spalania paliwa.

Ulepszenia zastosowane w jednostce 912iS zapewniają optymalną mieszankę paliwa i powietrza na dowolnej wysokości, co wpływa bezpośrednio na zwiększenie zasięgu, zmniejszenie kosztów operacyjnych i emisji CO2. Dodatkowo, jak informuje producent, po raz pierwszy w branży zastosowano 4-suwowy, 4-cylindrowy 100 KM silnik z elektronicznym systemem wtrysku paliwa podobnym do tego wykorzystywanego w silnikach samochodowych. Nowy Rotax 912 iS posiada czas pomiędzy przeglądami (TBO) określony na 2 tys. godzin.

"Zbudowaliśmy naszą reputację na produkcji jednych z najbardziej innowacyjnych, stylowych i ekonomicznych samolotów dostępnych na rynku lotnictwa ogólnego", powiedział Paolo Pascale, dyrektor zarządzający TECNAM. "Dzięki zastosowaniu silników Rotax 912iS użytkownicy P2008 będa teraz mogli o 20% zmniejszyć koszty paliwa”, dodał.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.Tecnam.com

Czytaj również:
EASA certyifkowała silnik Rotax 912iS
Firma BRP/Rotax zaprezentowała nowy model silnika

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony