Przejdź do treści
Rotax 912 iS
Źródło artykułu

EASA certyfikowała silnik Rotax 912 iS

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), przyznała certyfikat typu (TC) dla nowego silnika Rotax 912 iS zaledwie pięć miesięcy po jego prezentacji.

"Certyfikat typu EASA został przyznany kilka tygodni po tym jak Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów (ASTM), zatwierdziło tę jednostkę, zezwalając firmie BRP na sprzedaż modelu 912 iS na rynku europejskim. To są ważne etapy dla komercjalizacji nowych silników lotniczych", powiedział Gerd Ohrnberger, wiceprezes i dyrektor generalny, firmy BRP-Powertrain.

EASA promuje najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska w lotnictwie cywilnym w Europie i na świecie. Producent twierdzi, iż w segmencie ultralekkich i lekkich konstrukcji sportowych przemysłu lotnictwa ogólnego, silniki typu Rotax 912 iS zapewniają od 38 do 70% lepszą wydajność paliwa niż porównywalne jednostki konkurencyjnych firm. Po uzyskaniu certyfikacji EASA, zespół rozwijający silniki lotnicze w firmie BRP będzie się teraz koncentrował na zdobyciu zatwierdzenia FAA. Następnie spodziewane są certyfikacje nadzorów lotniczych kolejnych krajów.

Z liczbą ponad 170 tys. silników sprzedawanych przez prawie 40 lat, jednostki firmy Rotax są dobrze znane w segmencie maszyn LSA (Light Sport Aircraft) i konstrukcji ultralekkich. Z 20 autoryzowanymi dystrybutorami oraz siecią ponad 200 centrów sprzedaży i serwisu, BRP obsługuje klientów na całym świecie i dostarcza silniki do ponad 80% producentów samolotów tej kategorii GA.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.brp.com

Czytaj również:
Firma BRP/Rotax zaprezentowała nowy model silnika
Amfibia ICON A5 będzie napędzana silnikiem Rotax 912 iS

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony