Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA przedstawiła plan poprawy bezpieczeństwa w segmencie general aviation

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż w najbliższym czasie rozpocznie wdrażanie nowego programu, który w założeniach ma zwiększyć zainteresowanie bezpieczeństwem lotnictwa ogólnego. Głównym jego elementem ma być zebranie większej ilości informacji na temat przyczyn wypadków, przeprowadzenie spotkań na ten temat w całym kraju i skupienie się na obszarach, gdzie wskaźnik wypadków jest powyżej normy. Długofalowym celem planowanych działań jest natomiast zmniejszenie w ciągu najbliższych pięciu lat o 10 % liczby wypadków śmiertelnych.

Administrator FAA, Randy Babbit powiedział, iż wskaźnik wypadków GA zmniejszył sie, ale istnieją obszary lotnictwa, które wymagają szczególnej uwagi. Jednym z nich jest segment własnoręcznie budowanych statków powietrznych, a drugim operacji agrolotniczych. Konstrukcje złożone poza fabrykami wykonują jedynie 5 % ogólnego nalotu statków lotnictwa ogólnego, ale generują aż  22 % wypadków.

Agencja tworzy harmonogram cykli spotkań, które pozwolą bezpośrednio porozmawiać z pilotami na temat bezpieczeństwa i zdobyć więcej informacji. Pierwsze z nich zaplanowano na pokazach lotniczych Sun 'n Fun, w Lakeland, na Florydzie. Pomysłodawcy liczą, iż na sesjach piloci będą mogli swobodnie rozmawiać na temat ich szkoleń i doświadczeń. John Allan, dyrektor ds. standardów lotu, powiedział, iż pracownicy FAA nie mogą tylko siedzieć w biurach i wydawać rozporządzenia. "Musimy mieć dane od zaangażowanych osób i musimy dotrzeć do przyczyn", powiedział.  Agencja chce określić 10 głównych przyczyn wypadków i skupić się właśnie na nich.

Kolejnym obszarem zainteresowania programu będą instruktorzy lotniczy. Przedstawiciele FAA chcą dowiedzieć się, co o nich sądzą piloci-uczniowie. Zmiany w trakcie szkolenia na nowe technologie i sprzęt, to następny obszar, który obejmie program. Babbitt powiedział, że są duże różnice pomiędzy maszynami, na których piloci uczyli się latać, a tymi, które potem użytkują. Wielu pilotów na przykład nie lmiało do czynienia z samolotami ze szklanymi kokpitami i mogą potrzebować dodatkowego szkolenia. Odnosi się to również do przeniesienia własności w przypadku konstrukcji samodzielnie budowanych, gdzie drugi właściciel nie zna specyfiki samolotu, powiedział, zaznaczając, że odnotowano zwiększenie liczby wypadków w odniesieniu do czasu posiadania statku powietrznego.

Wszystkie grupy z segmentu GA współpracują na rzecz zmniejszenia liczby wypadków śmiertelnych, powiedział Babbitt. Przedstawiciele Stowarzyszenia Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA), AOPA, GAMA (Stowarzyszenie Producentów General Aviaton) i innych włączają się we wczesnej fazie gromadzenia danych, tak aby promować uczestnictwo w zaplanowanych wydarzeniach w całym kraju.

Pod koniec tego roku Agencja zaprosi szkoły wyższe i uniwersytety, które prowadzą szkolenia lotnicze do wzięcia udziału w konferencji, na której omówione zostaną techniki szkolenia. Chociaż nie mówi się, ile będzie kosztować ta inicjatywa, to Babbitt powiedział, że ważniejsze pytanie brzmi, ile to będzie kosztować, jeśli wysiłek pójdzie na marne. Budżet przedstawiony przez Prezydenta wystarczy na sfinansowanie programu, powiedział Babbitt. "Jeżeli Kongres uzna za stosowne zmniejszenie dostępnych środków, wtedy niektóre inne wydatki będą musiały być ograniczone, jednak znajdziemy pieniądze na przeprowadzenie tej inicjatywy", powiedział.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony