Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA certyfikowała silnik Centurion 2.0s dla Diamonda DA40

Firma Centurion Aircraft Engines poinformowała, iż Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zatwierdziła montowanie 155-konnego wysokoprężnego silnika Centurion 2.0s w samolotach typu DA40 Diamond.

Według przedstawiciela spółki, dzięki nowej jednostce, DA40 będzie mógł operować z maksymalną prędkością przelotową dochodzącą do 148 węzłów. Obecnie 2.0s jest dopuszczony do montażu w zarejestrowanych w Europie DA40 TDI, jak i również samolotach typu Cessna 172 oraz Robin DR400. Spółka rozpoczęła również proces certyfikacji silnika dla Pipera PA-28 Cherokee.

Centurion 2.0s posiada moc o 20 KM większą niż poprzednia wersja, 135-KM Centurion 2.0. Dodatkowo, jego waga i wymiary jednostki są takie same, jak w modelu 2,0, co powoduje, że proces modernizacji jest stosunkowo nieskomplikowany i nie wymaga przeprojektowywania osłony. Czas pomiędzy remontami (TBR) wynosi 1200h (podobnie jak w jednostkach 2.0), jednak firma planuje zwiększenie tej wartości do 1500h. "Do tej pory, seryjnie produkowane silniki Centurion 2.0 i 2.0s wykonały ponad 1,4 mln godzin lotu, a w sumie do odbiorców na całym świecie trafiło ich ponad 3000", powiedział prezes firmy Centurion, Jasper M. Wolffson. Zamówienia, które firma obecnie otrzymuje na wersję 2.0s mają byc realizowane pod koniec listopada br.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony