Debiut samolotu Bearhawk LSA
Bob Barrows, projektant firmy Bearhawk Aircraft, który zaprojektował czteromiejscowy samolot Bearhawk oraz dwumiejscowy Bearhawk Patrol, opracował kolejny projekt - Bearhawk LSA (Light Sport Aircraft).
Barrows, który zaprezentował nowy model LSA podczas tegorocznych targów lotniczych AirVenture w Oshkosh, powiedział, że reakcja zwiedzających na nową konstrukcję była obiecująca, a plany sprzedaży również są optymistyczne. Mimo że Bearhawk LSA wyglądem przypomina Bearhawk Patrol, tak naprawdę jest to nowy projekt, a w pracach przy jego rozwoju brał udział Harry Riblett. Konstrukcja LSA, której skrzydła są zbudowane w całości z aluminium, niektórymi zastosowanymi rozwiązaniami jest jednak zbliżona do poprzednich modeli. Barrows wyjaśniał, iż masa własna prototypu Bearhawk LSA wynosi 340 kg, a maksymalna 599 kg, dzięki czemu samolot ten posiada dosyć pokaźny udźwig użyteczny.
Opcjonalnie maksymalna masa Bearhawk LSA może zostać zwiększona nawet 680 kg, dzięki czemu samolot ten może zostać wyłączony spod przepisów LSA. Napęd konstrukcji zapewnia 65 KM silnik firmy Continental, dzięki któremu samolot może osiągać prędkość podróżną ok. 161 km/h (100 mph), przy spalaniu zaledwie 15 litrów paliwa na godzinę lotu, jednak gdy pilot będzie chciał przyspieszyć do 193 km/h (120 mph), to spalanie wzrośnie do 23 litrów na godzinę.
Bearhawk LSA posiada prędkość maksymalną 225 km/h, prędkość przelotowa 160-200 km/h, pojemność zbiorników paliwa 113 litrów, rozpiętość 10,36 m, długość 6,71 m, szerokość kabiny 0,79 m, długość kabiny 2,46 m, długość rozbiegu 61-120 m, spalanie paliwa 15-23 litrów na godzinę, masę własną 340 kg i maksymalną 599-680 kg (599 kg, jeśli zostanie oblatany w kategorii LSA).
Więcej informacji dostępnych jest na stronie BearhawkAircraft.com
Komentarze