Przejdź do treści
Vans Aircraft RV-14A
Źródło artykułu

10 tys. oblatanych zestawów Van’s Aircraft

Kiedy 24 listopada, David Porter odbył swój pierwszy lot samolotem RV-7, prawdopodobnie nie wiedział, że tworzy historię. Konstrukcja ta stała się oficjalnym nr 10 tys. Van's RV, oblatanym zestawem do samodzielnego złożenia.

"Z pewnością zostało oblatanych już ponad 10 tys. konstrukcji RV, ale nie o wszystkich wiemy"
, powiedział przedstawiciel firmy. "Wielu budowniczych wzbiło się w powietrze i bez wątpienia to ekscytujące doświadczenie sprawiło, że nie informowali o tym innych”, dodał.

Porter spędził trzy i pół roku składając swój RV-7 i jest to pierwszy statek powietrzny, który zbudował. Ma on dosyć typowe wyposażenie, tj. silnik Lycoming O-360-A1A, śmigło Hartzell, awionikę GRT/Garmin VFR oraz fotele Flightline Interiors.


Van's Aircraft zaczął sprzedawać zestawy RV-3 w 1973 roku, tak więc w ciągu ostatnich 44 lat nowy RV wznosił się w powietrze średnio co 1,6 dnia. Nikt nie jest do końca pewien, kiedy pojawił RV egzemplarz nr 1000, ale było to prawdopodobnie na początku 1994 r. Egzemplarz nr 2000 wzniósł się w powietrze w listopadzie 1998 r., a wzrost liczby z 9 do 10 tys. latających RV trwał zaledwie 33 miesiące lub mniej niż 1000 dni. Ciekawym jest to, że najkrótszy czas na zwiększenie o tysiąc latających VAN’s (z 6 do 7 tys.) zajął zaledwie 23 miesiące poprzedzające październik 2010 r.

"Jeśli cofniemy się i spojrzymy na historyczny obraz zjawiska RV, to zdamy sobie sprawę, że konstrukcje RV były częścią segmentu lotniczego przez ponad połowę ery samolotów prywatnych, która rozpoczęła się pod koniec lat dwudziestych XX wieku", powiedział Dick Van Grunsven, założyciel oraz prezes Van’s Aircraft. Dodał, że firma z niecierpliwością czeka na kolejne 10 tys. samolotów, która przy obecnym tempie powinny się pojawić ok. 2040 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony