Przejdź do treści
HondaJet 2600 - projekt kokpitu, fot. flyingmag
Źródło artykułu

Honda zaprezentowała koncepcję HondaJet 2600

12 października, podczas targów lotniczych NBAA-BACE w Las Vegas, koncern Honda zaprezentował koncepcję samolotu HondaJet 2600. Prezes Honda Aircraft Company, Michimasa Fujino, opisał ten model jako lekki odrzutowiec, choć zarówno pod względem osiągów, jak i pojemności pasażerskiej (11 foteli), będzie on dedykowany do klasy średniej.

W dwusilnikowym odrzutowcu zastosowano kompozytowy kadłub. „Warunki w branży lotnictwa biznesowego zasygnalizowały potrzebę wykonywania szybkich podróży, możliwości przewożenia większej liczby pasażerów i ładunku oraz opracowania systemów zmniejszających emisję dwutlenku węgla” – tłumaczył Fujino.


„W odpowiedzi opracowaliśmy koncepcję HondaJet 2600”. Jak sama nazwa wskazuje, samolot znajduje się w fazie koncepcyjnej, ale jeśli trafi na rynek, oczekuje się, że będzie mógł wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 450 ktas, na maksymalnej wysokości 47 tys. stóp i na odległość do 2625 NM, co pozwoli operatorom wykonywać bezpośrednie loty z Los Angeles do Nowego Jorku, z Tokio do Hongkongu lub z Londynu do Kairu.


Projekt kabiny zakłada trzy konfiguracje: double club, executive i tapczan z kanapą skierowaną bokiem do kierunku lotu. Podnóżki na fotelach mają składać się, tworząc płaską platformę, na której można umieścić lekki materac dla tych, którzy będą podczas lotu chcieli się zdrzemnąć. Fujino podkreśla, że przedział ładunkowy o pojemności 120 stóp sześciennych został zaprojektowany sposób umożliwiający przewożenie ponadgabarytowych przedmiotów, takich jak narty, deski surfingowe i rowery.


W kokpicie zostanie zamontowana awionika G3000 firmy Garmin. Napęd nie został jeszcze wybrany, ale samolot będzie wyposażony w automatyczne przepustnice. Oprócz zwiększonej łatwości obsługi, kokpit modelu 2600 będzie obszerniejszy niż w HA-420. Projekt zakłada również mniejszą o 20 procent emisję gazów cieplarnianych w porównaniu do innych lekkich odrzutowców i 40 procent w porównaniu z odrzutowcami średniej wielkości o podobnych osiągach.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony