Przejdź do treści
Lemur - bezzałogowy statek powietrzny w locie (fot. Flyfocus)
Źródło artykułu

Trwają przygotowania "Lemura" do produkcji seryjnej

Firma inżynierii lotniczej Flyfocus poinformowała, że wraz z firmą Kestrel Aeronautics przygotowuje bezzałogowiec "Lemur" do produkcji seryjnej.

Niedawno, pod koniec grudnia, pełnym sukcesem zakończyły się testy wszystkich systemów pokładowych Lemura w warunkach silnego oblodzenia. – Pogoda nas nie rozpieszczała – silny wiatr, ujemna temperatura i wysoka wilgotność – mówią przedstawiciele firmy Flyfocus.

Unikalne rozwiązania takie jak certyfikowana awionika spełniająca normy DO254 i DO178 oraz wojskowe STANAG w połączeniu z autorską instalacją anty-oblodzeniową gwarantują maksymalne bezpieczeństwo lotu. I to wszystko od samych podstaw, zaprojektowane i wykonane w Polsce!

"Lemur" jest VTOLem (samolotem pionowego startu i lądowania) całkowicie zaprojektowanym przez polskich inżynierów! Występuje w wersji obserwacyjnej "VS" (na zdjęciach) oraz cargo "VC".

Wyposażony jest m.in. w autopilota spełniającego lotnicze standardy DO178 i DO254, spadochron balistyczny oraz podgrzewaną rurkę Pitota.

Oto jego podstawowe dane techniczne:
•  Rozpiętość skrzydeł: 4.5m
•  Długość: 2.4m
•  MTOW: 32kg
•  Payload: 10kg
•  Napęd: silnik elektryczny lub spalinowy z alternatorem i wtryskiem
•  Czas lotu: 3/10h (w zależności od napędu)
•  Komunikacja: szyfrowana radiowa/satelitarna/LTE 

Szefowie obu firm oceniają, że osiągnięcie gotowości do uruchomienia produkcji seryjnej Lemura nastąpi jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku.

Poniżej kilka zdjęć z grudniowych testów.


(fot. Flyfocus)

(fot. Flyfocus)

(fot. Flyfocus)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony