Prezentacja An-2 z silnikiem firmy Honeywell
Na pokazach lotniczych Gelendzhik Air Show, które w dniach 6-9 września br. odbywały się w Gelendzhik na rosyjskim wybrzeżu Morza Czarnego, zaprezentował się w powietrzu zmodernizowany dwupłatowiec An-2. Samolot został przebudowany przez Chaplygin Siberian Aeronautical Research Institute's.
Instytut z Nowosybirska zastąpił dziewięciocylindrowy silnik Shvetsov ASH-62 turbośmigłowym Honeywell Aerospace TPE-331 wraz z pięciołopatowym śmigłem Hartzella. Głównym założeniem rozwoju tej 65-letniej konstrukcji było zmniejszenie jej kosztów operacyjnych oraz zwiększenie osiągów. Instytut zakończył testy lotu kilka tygodni wcześniej po sześciomiesięcznych pracach. Nowy silnik zapewnia podobną moc co ASH-62, ale jest lżejszy. Napędzany TPE-331 An-2 posiada również krótszy rozbieg, jest stabilniejszy i łatwiejszy w pilotażu.
Rosyjskie Ministerstwo Handlu i Przemysłu wystąpiło o rządową akceptację planu modernizacji dwupłatowca o nowy silnik i awionikę, co w zamierzeniach ma rozwiązać zapotrzebowanie na nową generację samolotów regionalnych do obsługi obszarów o niedostatecznej liczbie połączeń drogowych i kolejowych. An-2, którego oblatano w 1947 roku, jest jednym z najbardziej powszechnie produkowanych dwupłatowców w historii. Łącznie zbudowano 20 tys. egzemplarzy tej konstrukcji.
Komentarze