Oblot zmodernizowanego An-2
Syberyjski Instytutu Naukowo-badawczy Lotnictwa (SibNIA) dokonał oblotu zmodernizowanego dwupłatowca An-2. Za sterami usiadł dyrektor instytutu, pilot doświadczalny Władimir Barsuk.
Inżynierowie SiBNIA wprowadzili w tej konstrukcji szereg zmian strukturalnych, między innymi zastąpili metalowe rozpórki między skrzydłami elementami z włókna węglowego, przypominającymi winglety współczesnych odrzutowców. W konstrukcji skrzydeł zastosowano pokrycie, żebra i podłużnice wykonane także z włókien węglowych. Inżynierowie zapowiadają, że kolejnym krokiem w projekcie będzie wykonanie całego kadłuba z materiałów kompozytowych.
Oblatany egzemplarz został wyposażony w turbośmigłowy silnik z pięciołopatowym śmigłem. Nie podano modelu silnika, jednak najprawdopodobniej jest to Honeywell TPE331, instalowany na innej zmodyfikowanej wersji AN-2, która weszła do służby w zeszłym roku.
Wprowadzone zmiany zwiększyły prędkość maksymalną samolotu o 50%. Dodatkowo minimalna prędkość przelotu jest "bliska zeru" - twierdzą przedstawiciele rosyjskiego przedsiębiorstwa lotniczego Suchoj. An-2 to jeden z najdłużej produkowanych samolotów na świecie. Od 1949 r. z taśm zakładów lotniczych zjechało ponad 18 tys. egzemplarzy statków powietrznych tego typu.
Komentarze