MAKS: Antonow planuje oblatać An-3 z ukraińskim silnikiem

An-3

W dniach od 16 do 21 sierpnia, na lotnisku Żukowskij pod Moskwą odbywają się targi lotnicze MAKS-2011, w których uczestniczy ponad 600 firm lotniczych z całego świata. Firma Antonow poinformowała, iż do końca roku planuje wykonać lot testowy zmodernizowanym An-3, w którym zostanie zastosowana nowa jednostka napędowa. Maszyna jest wersją rozwojową dobrze znanego dwupłatowca An-2. 

Przez kilka lat, turbośmigłowa wersja maszyny z silnikiem TWD-20M o mocy 1400 KM (1044 kW), była produkowana w niewielkich ilościach przez fabrykę w Omsku oraz z powodzeniem wykorzystywana w trudnych warunkach Syberii, a także północnych rejonów Rosji. Ale wariant ten nie znalazł uznania wśród lokalnych operatorów, którzy uważali, że jest zbyt kosztowny.

Aby obniżyć jego cenę, Antonow zlecił ukraińskiemu producentowi silników Motor-Sicz wyprodukowanie tańszej od TWD-20M jednostki AI-14-X, która jest obecnie w fazie testów fabrycznych. Prezes i generalny projektant spółki Antonow, Dmitrij Kiva omawiał szczegóły tego przedsięwzięcia w czasie pokazów w Moskwie. Oprócz wymiany silnika, Antonow posiada uproszczoną dokumentację przebudowy, która umożliwia modernizację An-2 do standardów An-3 we własnych stacjach serwisowych. Maszyna została opracowana w 1979 r.

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus

Komentarze

Ciekawa informacja.
Przy okazji - pamiętajcie proszę, że w Polsce obowiązuje inna transkrypcja nazw własnych pisanych w oryginale cyrylicą - Antonow, Żukowskij, TWD-20M itd.

Za cenne uwagi, dziękujemy.
Poprawiliśmy.

Redakcja dlapilota.pl