Falcon 2000LXS wykonał pierwsze podejście LPV
Dassault Falcon 2000LXS został pierwszym business-jetem, który wykonał podejście LPV na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu. W próbach uczestniczyły także ATR 42-600 i Airbus A350.
Podejście LPV (Localizer Performance With Vertical Guidance) wykonywane jest z użyciem globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS), wspomaganego przez system naziemny. Pozwala to pilotom na operowanie z użyciem minimów podejścia do lądowania analogicznych jak podczas podejścia ILS. Rozwiązanie takie zapewnia zwiększenie bezpieczeństwa przy lądowaniu w warunkach słabej widoczności i niskiej podstawy chmur.
- Dokładność i stabilność maszyny w podejściu LPV jest niesamowita, o wiele większa niż w przypadku lądowania na ILS. Obniżenie minimów do 200 stóp będzie ogromnym dobrodziejstwem dla lotnictwa GA w Europie – powiedział pilot doświadczalny Dassault, Jean-Louis Dumas.
Francja to pierwsze państwo w Europie, które opublikowało procedury EGNOS LPV200. Druga będzie Austria, która wdroży tę procedurę na lotnisku Wiedeń-Schwechat (LOWW), chociaż oficjalna data nie jest jeszcze znana.
Komentarze